Stará Insignia nabízela coby svůj sportovní vrchol zajímavou variantu OPC, osazenou šestiválcovým motorem. Jestli jste se těšili na podobné provedení také u nové generace, máte zatím smůlu. Opel už při příchodu novinky na trh oznámil, že se s OPC zatím nepočítá. Náhradou ovšem bude provedení GSi.
Doporučujeme: Opel Insignia GSi dostala bi-turbo diesel a praktičtější variantu kombi
Varianty OPC znamenají podle vysvětlení Opelu skutečnost, že takové provedení používá motor, který u ostatních verzí nedostanete. Proto měla stará Insignia OPC šestiválec a proto také ta nová provedení OPC nenabízí. Vrcholem totiž je – a do budoucna bude – přeplňovaný dvoulitr naladěný na 191 kW (260 k). Sportovní Insignie se ale přece jen dočkáme. Dostane sice známý čtyřválec, nicméně nabídne upravený podvozek a pár změn na karoserii. Jak aktuálně automobilka oznámila, o pomalý vůz rozhodně nepůjde. Na Nürburgringu totiž nová Insignia GSi zajela o dvanáct sekund lepší čas než staré OPC.
Zas tak velké překvapení to ovšem není, protože současné provedení má oproti tomu starému jednu zásadní výhodu. Je totiž o 160 kg lehčí, což se na trati typu Nürburgringu musí projevit. Vůz také pracuje s diferenciálem převzatým z Focusu RS, nechybí adaptivní tlumiče, brzdy Brembo a dvacetipalcové disky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. Na rozdíl od běžných Insignií si pak řidič bude moci kromě režimů Standard, Tour a Sport zvolit ještě čtvrtý režim Competition, který deaktivuje kontrolu trakce.
Doporučujeme: Opel Insignia může mít osmiválec a pohon zadních kol. Ale jen v Austrálii
Opel Insignia GSi se představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Kromě zážehového motoru si zájemci mohou v tomto provedení objednat také dvakrát přeplňovaný diesel s parametry 154 kW (210 k) a 480 Nm. Insignia GSi je dostupná jak s karoserií liftback, tak jako kombi.