Pamatujete na koncept Opel GT? Ten se představil v březnu na autosalonu v Ženevě a i přes použití přeplňovaného litrového tříválce vzbudil velký zájem. Opel ovšem brzdil vášně s tím, že se jedná pouze o designovou studii a že se s výrobou nepočítá. Aspoň prozatím. Opel ani celý koncern General Motors totiž nemá vhodnou platformu.
Opel vyrábí vlastně jen předokolky a podobně kompaktní auto v koncernu GM, které by mohlo poskytnout svou platformu, není. Chevrolet Corvette je příliš velký a předevšm drahý. Přestože automobilka ví, že bude nutné použít univerzální díly (třeba zadní nápravu a diferenciál z Insignie 4x4 nebo Mokky X), pořád to nestačí.
Podle šéfa Opelu má automobilka na definitivní rozhodnutí ještě asi dva roky, než svět ztratí o vůz zájem. Přesto to bez pomoci GM nepůjde, do vývoje samostatné platformy se Opelu nechce. Nevylučuje ani spolupráci s jinou automobilkou, která by mohla vyrábět podobný model, čímž by se náklady na vývoj mohly rozptýlit.
Doporučujeme: Galerie 16 aut s pohonem zadních kol, která stojí méně než milion
S kompaktními zadokolkami určenými pro velmi úzkou skupinu zákazníků je trochu potíž. Toyota GT86 a Subaru BRZ po počátečním obrovském zájmu rychle uspokojily poptávku a prodeje začaly klesat. Také Mazda si na odbyt platformy pro novou MX-5 musela najít pomoc v zahraničí. Vznikl tak Fiat 124. Opelu se potenciální partneři tenčí.
Německá automobilka sice spolupracuje na vývoji nové Merivy s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale francouzský koncern se nezdá jako příliš perspektivní partner pro vývoj sportovní zadokolky. Reálnou šanci představuje čínská automobilka SAIC, která vyrábí vozy MG. To jsou právě zadokolky a GM s SAIC již několik let spolupracuje, připomíná britský Autocar. Navíc platforma pro Opel GT se nemusí omezovat jen na sportovní zadokolku, mohla by poskytnout základ například elektromobilu.