Minulá generace Opelu Astra OPC se spoléhala, jak je ve třídě ostrých hatchbacků obvyklé, na přeplňovaný čtyřválec 2,0 l. S tím ale bude konec. Současná Astra sice také dostane rychlou verzi OPC, ale s menším motorem o objemu 1,6 l. Dvoulitr se totiž do lehčí a zúžené platformy nové Astry nevejde.
Opel tak musí pro Astru OPC připravit nový motor. S největší pravděpodobností půjde o upravenou šestnáctistovku, kterou má Astra už nyní jako vrcholnou motorizaci. V obyčejné Astře může mít motor 1.6 Trubo výkon 147 kW (200 k), ale aby mohla Astra OPC aspoň nějak promluvit do dění v segmentu ostrých hatchbacků, chtělo by to nárůst výkonu alespoň o 40 %.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Vyšší nárůst nutně nová Astra OPC potřebovat nebude, protože ve srovnání s předchůdcem (měl také výkon 280 koní) bude podle očekávání o více než 100 kg lehčí. Opel nepočítá s pohonem všech kol, takže s Focusem RS soupeřit nebude. Opel nasadí dokonce i jednodušší přední nápravu. (Minulá generace disponovala odlišným zavěšením s oddělenou těhlicí.) Ani toto řešení se do nové Astry „nevejde“.
Problémem modelu OPC jsou i peníze. Opel se po dlouhé době dostal do černých čísel a finanční oddělení automobilky má poměrně zřetelnou motivaci v nich značku udržet. Na druhou stranu by mohla Astra OPC patřit k těm levnějším autům ve svém segmentu. Opel si také uvědomuje, že třeba Golf GTI je vážný soupeř, rychlá auta připravuje také levnější konkurence v podobě korejských značek.