Vlákno názorů k článku Ojetý diesel se může prodražit. Benzinový motor vyjde i přes vyšší spotřebu levněji od Prajz - Koupili jsme Golf Variant 1,6 TDI 77 kW...

Prajz (neregistrovaný)
Koupili jsme Golf Variant 1,6 TDI 77 kW od leasingové firmy. Ano, nevím kdo a jak s ním jezdil, ale jasná historie auta pro mě byla zásadní - servisní knížka s přílohami + nestočený tachometr. Kupoval jsem 4 roky staré prověřené auto s cenou do 200 tis. Kč. Nové za 600tis.? Na to nemám resp. odmítám ze svých několika násobně zdaněných peněz utrácet do zboží, které v okamžiku nákupu ztratí 25 % ceny. Diesel je pro mě příjemný svým kroutícím momentem a snažím se jej nepodtáčet a měnit olej 1x za rok (najetu kolem 15 000km.). Liju "lepší" naftu nebo od EuroOil. Těch 50 Kč na nádrž se vyplatí. Servisní interval výměny rozvodů jsem oproti deklarovaným 210 tis. km zkrátil na 150 tis. km. Měl jsem půjčený benzíňák několikrát, ale nějak mi pocitově sedí víc diesel. Naposledy plně naloženo a Kraslice - Praha za 4,9 l/100 km dle počítače...
moje jméno (neregistrovaný)
Předpokládám, že v Golfu to máte osazeno 6ikvaltem. V tom případě za mě dobrá volba. V Octávkách byly vždy však jen 5ikvalty a to už je je bohužel veliká slabota. Jinak doporučuji než utrácet za Vervu, nakupovat klidně levně u ONA, kde máte vždy jistotu čerstvé, standardní nafty a vždy tam chlejstnout VIF (letní, či zimní). Verva není (krom snad menšího podílu babišsložek) totiž nic jiného, než solidní nafta, doplněná právě aditivy od výrobce VIFu.