Milan (neregistrovaný)
Nevím z čeho autor čerpá ale já budu čerpat z osobních zkušeností. Celkem dost dlouho jsem měl autoservis a bezinové motory je tragedie Mimo značky BMW. Většina benzinových motorů nevydrží ani půlku to co naftové motory. To už je obrovský finanční rozdíl .Navíc benzinové motory mají vyšší spotřebu a to u některých motorů stejné značky klidně o 5 litrů. TFSi to jsou další šílené motorory kde bude dookola měnit vstříky, těšnění pod hlavou, dookola musíte počítat s karbonem . Je to neustálý boj a nakonec se chitnete za hlavu. Nedoporučují koupi benzinových aut do roku 2012. Taky záleží jaký benzin - naftu do auta lijete.Pokud někdo používal Vervu diesel tak si motor spokojeně chrochtá a nejsou žádné problémy s čerpadlem nebo vsřiky. Navíc auto má nižší spotřebu a je tiší.
Mirek (neregistrovaný)
Na vaši odpověď bych velice rád reagoval. Namontoval jsem lpg na 15 let starou fabii 1.4 16V, po 120000km, byly dve zavady. Poskozene vstriky. Jeden stoji cca 500kc. Vuz mel 159000km kdyz byl plyn montovan, dnes ma 272000km. Nemyslim si, ze lze obecne rici to co vy tvrdite. Je to taky o pravidelnem servisu.
Rob (neregistrovaný)
Ze své podstaty budou (turbo)dieselová auta vždy náchylnější k poruše než benzínová. Už jen prostý vyšší počet pohyblivých částí i dalších (eko) systémů navíc u naftového motoru než u benzínového dává statisticky vyšší pravděpodobnost závady u motoru dieselového. Bohužel benzínové motory jakoby chtěly "dohnat" onu dieselovou komplikovanost, implementují do sebe poslední dobou tytéž vrtošivé technologie - DPF filtry, dvouhmotové setrvačníky, turba.... čest výjimkám (Mazda). Ale pro člověka, který opravdu nemá vysoké roční nájezdy, bude (spolehlivý) benzínový motor obecně lepší volbou, nežli naftový, v tom dávám autorovi článku zapravdu.
Prajz (neregistrovaný)
Koupili jsme Golf Variant 1,6 TDI 77 kW od leasingové firmy. Ano, nevím kdo a jak s ním jezdil, ale jasná historie auta pro mě byla zásadní - servisní knížka s přílohami + nestočený tachometr. Kupoval jsem 4 roky staré prověřené auto s cenou do 200 tis. Kč. Nové za 600tis.? Na to nemám resp. odmítám ze svých několika násobně zdaněných peněz utrácet do zboží, které v okamžiku nákupu ztratí 25 % ceny. Diesel je pro mě příjemný svým kroutícím momentem a snažím se jej nepodtáčet a měnit olej 1x za rok (najetu kolem 15 000km.). Liju "lepší" naftu nebo od EuroOil. Těch 50 Kč na nádrž se vyplatí. Servisní interval výměny rozvodů jsem oproti deklarovaným 210 tis. km zkrátil na 150 tis. km. Měl jsem půjčený benzíňák několikrát, ale nějak mi pocitově sedí víc diesel. Naposledy plně naloženo a Kraslice - Praha za 4,9 l/100 km dle počítače...
moje jméno (neregistrovaný)
Předpokládám, že v Golfu to máte osazeno 6ikvaltem. V tom případě za mě dobrá volba. V Octávkách byly vždy však jen 5ikvalty a to už je je bohužel veliká slabota. Jinak doporučuji než utrácet za Vervu, nakupovat klidně levně u ONA, kde máte vždy jistotu čerstvé, standardní nafty a vždy tam chlejstnout VIF (letní, či zimní). Verva není (krom snad menšího podílu babišsložek) totiž nic jiného, než solidní nafta, doplněná právě aditivy od výrobce VIFu.
Marek (neregistrovaný)
Já vlastním Hondu Accord 2.0 benzín+LPG,auto má 25 let a najeto 315000 km.Motor je stále jako nový,žádný únik oleje a startuje i po dlouhém stání vždy napoprvé.Další auto v rodině Suzuki Swift 1.0 měl najeto 310000 km a stále jel,už měl sice trochu spotřebu oleje ale vždy nastartoval napoprvé.Dojel až na zkorodovanou karoserii.Jinak jezdil dodnes.Benzínové motory jsou lepší než naftové,ale musíte koupit Japonce.V práci máme Felicii pickup 1,3 MPI+LPG a má najeto 400 tis. a stále bez problémů jede.Tak si prosím nevymýšlejte,že benzinové motory jsou špatné.
Zbyněk (neregistrovaný)
Pánové proberte se reknite mi někdo který benzínový motor najede 200 a nerozpadne se bmw ani omilem 150 a končí může to byt jaký chce ale 150 a začnou problémy a který motor od vw ani jeden všechny se rozpadnou a 200 je pro ně ne dosažitelná hranice problémy kvuli emisím zabiji benzínové motory mnohem rychleji než motory naftove a z filtry částic neboli dpf už jsou všichni trapni u motoru comonrail najede filtr cca 300 a pak se provede vyčištění!!!! Ne výměna a jede se dál! dělám dvacet let dovoz a servis ojetin a vim co říkám a benzínový motor v baráku nikdy mít nebudu nejsem sebevrah
Karel 333 (neregistrovaný)
Tedy promiňte, ale to jsou hlouposti, že benzin nic nenajede! Např. Sharan 1,8T 20V chip na 142kw a první oprava bylo turbo (odlomená lopatka) na 365tis.km - a to si ještě myslím, že ho má na svědomí LPG, které jsem dal před cca 30tis.km. spotřeba oleje do 1lit. mezi výměnami.
Franta (neregistrovaný)
Vy mě bavíte, léta se musím smát nad těmito kecama. Krom jednoho naftu jsem měl v životě jen benzíny a to bez problémů. Naposledy jsem pustil z domu Octavii 132kw RS benzín s nájezdem 235tis. absolutně bez problémů a nový majitel co tomu rozumí chrochtá blahem. Pozor, tato první Octa není přímo vstřik a td. Celou techniku nebudu tady rozebírat, učte se sami ! No a současně jsem ve svých už letech šel do 1.6 benzínu nepřímo vstřiku od Dacia-Nisan. Už nechci přicházet o papíry, zvláště když mě auto živí. Ať to byly motory od Renaultu , 1.2, 1.4 16v, Felda, nebo Fiat turbo Logo 1.4, Honda 1.6, no a 1.8 Octa 132 kw RS, vždy jsem byl oproti dieselu spokojen za bezporuchovost, nízké náklady s absolutním minimem oprav, kdy jsem si rád priplatil za palivo a zvláště u Ereska, kterému jsem dopřával 98, 100 benzín. Jasně, buďte spokojeni s diesly, vždyť to platíte Vy, akorát nechápu proč cipujete až se z toho hulí jak z krematoria a snažíte se závodit, jen co spatříte benzín Ereso, no to je k populární To je jako vylepovat si akty do skříňky a doma mít škaredou manželku.
moje jméno (neregistrovaný)
To je Zbyňku hloupý názor. Z 95% vždy záleží na tom, jak se řidič k motoru chová. Dobré zajetí, prohřátí, vychlazení, pravidelná aditivace a včasná výměna oleje, dokážou prodloužit život motoru násobně. S jinak prý poruchovým motorem 1.2TSI 77kW jsem najezdil 220.000km a motor šlapal doslova jako hodinky. Olej jsem za celou dobu doléval pouze jednou jedinkrát, 2000km před jeho výměnou (po svižném přesunu ČR-DK-ČR). Ta probíhala vždy nejpozději na 27.000km. Spotřeba za celou dobu provozu přesně 5,8L/100km. Vůz stále bez problémů jezdí a má už 270.000km.
Anonym (neregistrovaný)
Octavia II 1.9 TDI-PD, 77kW, rok tusim 2010... ve firme od koupe, rozvody po max. 100tis.km, olej do 15tis.km, auto nalitalo za cirka 4 roky asi 190tis.km, za tu dobu jen male opravy opotrebenych dilu, pote prodano pres osobu ve firme znamemu. Nic fatalniho se dodnes kdy je najeto 375tis.km nestalo, jen bezne veci podlehajic opotrebeni jako spojka, lozisko "kola",apod., turbo OK. Neni pul duvodu proc se toho zbavovat. Spotreba do 5,5L, podle "vahy" nohy :o)))
Ivan (neregistrovaný)
proč dávat desítky tisíc za opravy? Mé bývalé auto, nyní jezdí v rodině, O2 1,9TDI, najeto 535.000 km s výjimkou kompresoru klimi a alternátoru je v původním stavu. Vstřiky na 420.000km jen vyčistili. U současného O3 2.0TDI , musím to zaklepat, 260.000km bez závad. Když kouknu do historie O1 1,9TDI šla jako bezproblémová pryč se 425.000km. Všechna jen s pravidelnou údržbou dle předpisu. O2 nikdy jiný interval než 30.000km nepoznala a motoricky je stále bez problémů.
ja (neregistrovaný)
zdravim autora, skoda, ze nejsem nekdy z Prahy, taky bych psal takove clanky za love, hlavně zalezi na tom elementu co je mezi sedadlem a volantem clanek z vypovidaci schopnosti 0 za tu dobu jsem mel nekolik dieselu a benzinu, pokud se o auto staram a nekupuji si vylozene auto s motorem, ktery se nepovedl, tak s pravidelnou udrzbou vydrzi, jezdim s vozem, jehoz naftovy motor se blizi ke 400 tisicum, vstriky, spojka puvodni, rovnez EGR a turbo, dekuji za info a tesim se na dalsi erudovany clanek, urcite se zase neco dozvim
Jaroslav (neregistrovaný)
Audi A3 PD 125kW 250000km, spotreba 6l/100km bez problemu, Audi 80 1,9TDi 66kW 380000km spotreba 5l/100km, krome zhavicich svicek vse puvodni, VW Golf VI 1,6 TDi 77kW 270000km, spotreba 4,9l/100km zatim bez opravy. Za mne super
Pavel (neregistrovaný)
Zvláštní že schopný řidič který není vemeno a ví jak na auto s citem nemá žádné problémy. Potom jsou tu tatrmani co podtáčej motor, lijou do toho jakousi srágoru jen aby ušetřili 1kč, serou na olej, serou na pravidelný servis, motor jde ve 100k srát a pak brečí v diskuzích jak jsou ty auta dneska na hovno.
Adam (neregistrovaný)
Zdravím všechny. Já jsem koupil Ford Focus II facelift, combi, 1,6TDCi 66kw, rok výroby září 2010. Jediné, co mi na tom autě vadí je to, že když regeneruje, nic na palubovce nesvítí a dá se to poznat podle km a projevu motoru. Jinak koupeno ve 160tkm, nyní najeto 215. Za tu dobu jsem ve 190 nechal udělat rozvody a olej + palivový filtr nechávám měnit těsně před ujetím 10tkm. Auto jezdí, DPF a vstřiky původní, tlumiče rovněž. Zatím jsem žádnou velkou investici do motorových nebo podvozkových částí neměl. Sice mám koncovku výfuku černou od sazí, ale po 215tkm bude snad u každého auta, ne? Myslím, že zprávy ohledně černých koncovek a policejních kontrol jsou celkem přehnané, aby vyděsily lidi a začali více kupovat elektro, na které ve výsledku tlačí EU. Jenže elektro není až tak čistá, jak se zdá. V ČR je přece stále do 20% jaderná energie a zbytek je černé, hnědé uhlí, které zamořuje ovzduší. Lidé i celá EU by se měla probrat a nafackovat si. Toť asi odemně vše. Díky.
Erik (neregistrovaný)
Vybíral jsem ojetého diesela v áčkách, kdy jsem si auto vybral už na jejich stránkách, a nechal jsem si ho převézt na pobočku, kterou mám kousek od odmu, když jsem tam přijel, tak už tam auto čekalo na mě nachystané.
Gif (neregistrovaný)
Prima reklamní bláboly na nejhorší autobazar bychom měli tak zpět k tématu,auto je nejhorší investice a to jak špatná bude je dneska už loterie stačí si zjistit ceníky autoservisů a budete mít jasno:) Pokud přece jen chcete být sponzorem státu a servisů nebuďte sponzorem už při koupi v tripismenkovem autobazaru jehož metody jsou nechvalně známé a ve finále byste místo jednoho vozu jim zaplatili dvě. Takových případů je mraky hodně se toho pak řešilo i soudně. Ale kdo myslíte že bude mít lepší právníky?