Jan (neregistrovaný)
CNG vyžaduje poměrně velkou nádrž. Plyn o velmi vysokém tlaku není zrovna žádoucím zavazadlem v kufru. Zástavba je drahá. LPG má oproti tomu daleko nižší tlak, síť čerpacích stanic je hustší jak u zemního plynu, nádrž nemusí být tak velká a odolná vysokému tlaku, tedy drahá. Nevýhodou je úřední šiml a s tím spojené povinosti i výdaje a to u obou řešení ztráta výkonu i akcelerace a častější tankování než u benzínu.
Standa (neregistrovaný)
Mám Octu CNG. Pocitově to je na CNG takové tupější, ale přesto ztráta akcelerace je minimalní. Častější tankování mi nevadí, 390-430km to ujede. Cena Km pod 0,8 Kč je nereálná. Spotřeba je cca 3,4 mimo město a 4,5 město. Ty co jezdí za méně než 3,0 nebo za více než 4,8kg průměr, nevim jak to dělají. Benzín to na štěstí nežere ani v mrazech jen cca 1-2km po natankování plynu. Na rozdíl od LPG se u cng neřeší žádné přimazávání ventilů, přívstřik benzinu, atd. Prostě to funguje. Muj servis mi auto na LPG děsně rozmlouval, že jsou pak s motory nekonečné problémy a několik jich tam jezdí stále, ve starých MPi to prý tak velké problemy nedělalo.
Blatand (neregistrovaný)
Jezdil bych na CNG až by se ze mně kouřilo, ale není s čím. Opel skončil se Zafirou, Fiat s Multiplou, a Volkswagen s Passatem. Tří válec v Ibize je výsměch. Kdo hodně najede (30.000 a více) nekoupí si malé městské auto. Jakž tak slušná je Octavia, ale ta v 1,4 nemá výkon. Uvidíme co s 1,5 jestli tam pošlou 110kW. Ale tam je riziko že to bude TAXI. Taxi po Praze nalítá denně 400km, to je za 2 roky 300.000km. Takové auto je pak na odpis. Vím o čem píšu, půl roku jsem to jezdil. Co do počtu plniček - je jich 185 a nejdelší vzdálenost mezi nimi je 50km. Psát že jich je málo je blábol.
Zdeněk Blahna (neregistrovaný)
Máte pravdu v tom,že nabídka vozidel na CNG je mizerná.Já osobně držím stařenku Opel Vectra,která už má najeto 450 tis.km.Jezdím třikrát týdně trasu Praha-Havl.Brod a zpět a úspora oproti benzinu je při každé jízdě 220 Kč.Za rok to dělá přibližně 30 000 Kč.Dále máte pravdu v počtu plniček.Jediná výjimka je na trase Praha-Louny-Chomutov.Tam plničky nejsou nikde po cestě.Ale i při jízdě tam a zpět to při normálním dojezdu na jedno naplnění cca 350 km vystačí.Letos už mě ale vyprší životnost nádrží a tak jednu roční úsporu budu muset věnovat na jejich výměnu. Moje Vectra má totiž ještě stále,,motor"a tak to obětuji.
Zub (neregistrovaný)
S LPG přestavbou za 27t jezdím v dvoutunovým Espace za 1,60, takže CNG žádný zázrak s dvoutaktem od koncernu (1l oleje na tisíc km nepovažuju za kvalitu narozdíl od TUV). Jen mě asi v servise dají kouř, takových 80t jsem tam nebyl.
Pavel (neregistrovaný)
Zdravím CNGáky mám Ovci CNG s DSG jezdím sní už rok a půl sice moc toho nenalítám ,spíš okolo komína ale těší mě fakt že jezdím ekologičtěji ,zatím žádný problém mám nalítáno 40 tisíc,klidná jízda žádný kvalt ,ve městě spotřeba 5 kg a na dálku jedu za 3.8 kg při svižné jízdě ,auto je moc tiché tak že sem tam problém s chodci že jim skoro najedu do zadní části těla a oni mě neslyší,spojení s DSG převodovkou taky v pohodě tak jak říká Bolek Polívka U MNĚ DOBRÝ,doporučuji,jo jěstě kdyby chtěl někdo s kluků komentovat nájezd 40 000,- koupil jsem auto rok staré a mělo nalítáno 26 000,- to jenom pro vysvětlení. Přeju hodně sťastných kilometrů
tk tk (neregistrovaný)
CNG nikdy. A jeste k tomu vojety.... V zemnim plynu je bezne vlhkost. Pri horeni to sice moc nevadi, ale kondenzuje to v nadrzi a ta pak koroduje zevnitr, coz pri bezne kontrole na stk nezjistite. Pocet vybuchu cng a lpg pri tankovani bych videl jako vyrovnany (alespon odhadem podle toho co proleze tiskem a clovek si to na vzpomene, statistiku si opravdu nedelam), ale myslim ze lpgckaru je radove vic. Kdyz to otocim, cng je tedy radove nebezpecnejsi. A vubec - kdyz nemate na benal, jezdete autobusem. Dneska kazdej jouda musi lizt do auta a pak to na silnicich vypada jak to vypada.
Pavel (neregistrovaný)
Jo a ještě jsem něco důležitého zapomněl ta nenažranost benzínek!!!!! píšu to pro vysvětlení když jsem auto koupil kupoval abych hlavně ušetřil tankoval jsem za 24.5 a zrovna dneska jsem tankoval cestou a už kg za 26.40,- jak říkám pořád málo a málo a pořád větší zisky a by bylo co nejvíc domů a aut a majetku ale to je už jiná debata a hlavně koho to zajímá díky
Tomáš (neregistrovaný)
Koupil jsem ojetou 1,4TSi s CNG a teda nepřijde mi, že by to bylo liné auto. Rozhodně je živější, než např. 1.6TDi s 85kW v OIII (mám ve služebním). Navíc verze před FL má plnohodnotnou benzínovou nádrž tedy 50L benzínu + 15kg CNG, což dává celkový dojezd přes 1100 km. Zatím si jen pochvalujeme, na okreskách se člověk dostane na 3,3kg, na dálnici při 140km/h s tempomatem 4kg, město lehce přes 4kg. Což je super, že tam nejsou takové markatní rozdíly. Nemůžu tomu zatím nic vytknout, navíc zadní víceprvková náprava je nezničitelná.
Vladimír (neregistrovaný)
O CNG jsem také přemýšlel, ale nakonec jsem koupil 10 let starého Tourana v LPG. Už s ním mám naježděno přes 30tis km a musim pochválit tu spotřebu, sice člověk něco dá za revize, ale návratnost tam je poměrně rychlá, při vyšším ježdění
Bernajs (neregistrovaný)
Berlingo v LPG přes dva roky a bez problémů, do CNG bych asi nešel kvůli horší dostupnosti. O LPG jsem ani nepřemýšlel, ale měli ho v bazaru a nějak mě to zaujalo, hlavně kvůli spotřebě a chybu jsem neudělal.
Mužik (neregistrovaný)
Sice se dá něco za revize, ale kdo najezdí víc, určitě ať jde do alternativního paliva, měl jsem ho u firemního auta a provozní náklady na kilometr byly zanedbatelné. Jinak nové auto to nebylo, takže investice za auto taky nebyla tak velká.
Martin (neregistrovaný)
Koupil jsem Golfa z AAA auto na CNG a jsem s ním velice spokojený, auto jezdí na minimální náklady oproti benzínu, takže je to ideální auto do města.