Názor k článku Ojetiny s automatickou převodovkou: Kterou vybrat a kterou nechat být? od Honza - Dovolím si přispět s trochou do mlýna a...

Honza (neregistrovaný)
Dovolím si přispět s trochou do mlýna a zkušenostmi osobními. Kromě nahodilých jízd s jinými auty půjčenými, jsem od roku 2013 nějaké ty kilometry najezdil s dvěma Audinami A4 po sobě s multitronicem a aktuálně Subaru Outback 3.0 s měničem. Kdo "chce", zničí automat/manuál jakýkoliv, o tom žádná. A zajíce v pytli člověk kupuje vždy, i když to při zkušební jízdě necuká. Proto ostatně ojeté auto stojí výrazně méně než nové. CVT je podle mého názoru (který nikomu nenutím) co do uživatelského komfortu, spotřeby a plynulosti to nejlepší, co bylo vymyšleno. Pohříchu se naprosto nehodí na odtahy, přetěžování, vytahování pařezů a jiné prasečiny, kterými trápím aktuálně Subaru. Ne nadarmo Japonci dávají CVT jen po 2.5 a do vyšších motorizací už ne, stejně jako Němci je na vyšší objemy a krouťáky nepoužívali. Audinářský náskok díky technice, kdy od už odzkoušeného CVT přešli na DSG pro nižší výrobní náklady mi přijde hodně trapný, pohříchu když tou dobou Japonci na tento systém přecházeli. Jinými slovy, pokud osobák nepoužíváte i jako odtahovku a traktor, máte šanci s CVT najet hodně více než nějakých 100 tkm, mé poznatky jsou s dobrým stavem kolem 300 tkm a předpokládám, že to jezdí i nadále. Samozřejmě když se mění v řádných intervalech (a opravdu mění, ne jen zředí, jinak zrovna audiňácké CVT mají plnění zespod, tak nenechat ze sebe dělat blbce o speciálních mašinách, plní se tlakovou maznicí) olej, nevyřazuje se z kopce, netahá se to desítky km na laně, odvděčí se dokonale plynulou jízdou bez cuknutí, prodlev při řazení a příznivou spotřebou. Nejvíc to člověk ocení při "odpichu" v křižovatce, myškách atd. A zrovna u naznačených koncernů patrně přežije spoustu jiných komponentů, ať už náhony olejových čerpadel, EGR a další věci, co se garantovaně vysypou dříve. Japonské CVT odzkoušené nemám, tak nemohu soudit.