Karel (neregistrovaný)
Mám Mitsubishi L200 2,5 DiD s automatem. Koupeno před 10-ti lety v DE. Naprosto bez závad. Najeto 348.000 km. V převodovce měním olej po 70.000 km. Vždy mimo autorizovaný servis. Používám spec.servis na automat. převodovky. Cena je 4x nižší než u autoriz.servisu nehledě na fakt, že v Mitsubishi skutečně nic o aut. převodovkách nevědí.
Libor (neregistrovaný)
Mám Mercury Mariner 3 litr 152 kw 4 kvalt automat,najeto 135 000 km a bez problémů.Olej měním co 40 000 km pro dobrý pocit,jinak by se měl měnit při 70 000 km....je to můj první automat a můžu říct najisto že manual už nechcu,dokonce jsem už přesvědčil 5 lidí na koupi automatu a všichni jsou nadšeni.
Hanz397 (neregistrovaný)
Automaty u BMW jsou,pokud jde o převodovky 6HP... od ZF, velice spolehlivé a jak autor píše,pokud se v nich mění olej (i s filtrem), tak jsou nesmrtelné. Horší je to s 5ti rychlostním automatem od GM... PSA třeba nepoužívá jen robota,jak by se mohlo z článku zdát,ale používá i několik "klasických" převodovek. Nejlepší je 4° automat od ZF. Je ve starších autech s vrcholnými motorizacemi ( 2,2HDi, 3,0i). Nelze v ní vyměnit filtr, ale pokud se mění včas olej (max 40000km),tak je nesmrtelná. Problémovejší je 4° převodovka označená AL4. To je společný vývoj PSA a Renaultu a ta dokáže docela pozlobit. A z těch starších je dobrá i 6° Aisin. Je potřeba si zvyknout na poněkud zvláštní chování (ne však zvláštní ve špatném smyslu slova),ale pokud se o ní člověk trošku stará,tak také vydrží. Jedinou nevýhodou je poddimenzovaná konstrukce hydraulického rozvaděče tlaku, který, v závislosti na (ne)údržbě vydrží cca 200000km a pak je potřeba ho za cca cenu výměny spojkové sady u konvenční převodovky, vyměnit...
Marcel (neregistrovaný)
chybí mi tu zmínka o Fordech s automatem, Měl jsem jich několik (mám i teď) a v podstatě žádný problém. Chce to samozřejmě nějakou údržbu , občas se podívat na olej, při výměně měnit i sítko atd. a hlavně nedělat takové kraviny jako si stoupnout jednou nohou na brzdu a druhou dát plynu plný knedl a pak brzdu naráz pustit, to taky ta almara nemusí přežít. Poctivý vandrák (hydrodynamický měnič) je naprostá pohoda.
Jirka (neregistrovaný)
Mám automaty už přes 12 let a nic jiného nechci. Měl jsem od PSA Xantia 2.0aut, C5 II V6, P406 3.0 vše OK. Teď mám přes 10 let ameriky(V8) a automaty super. Olej každých cca 40tis.km s filtry a jsou OK. Trošku fór o VW a automatech, začali pořádně až v 80-90 letech, holt koncern VW chce vykouřit každej kdo píše články o autech
ZOUK (neregistrovaný)
Mám fabii 2003 s manuálem a olej převodovce měním každé dva roky, přesto je musím natvrdo donutit servis aby mi vyměnily převodový olej, přesto tvrdí že se nemusí vůbec měnit. Podle mě je to cesta do fatální pohromy kdybych to nevyměnil včas. Uvažuji o automatu, protože už léta jezdím s manuálem a furt mám s tím problém se rozjet do kopce. Často gumuji když omylem spustím spojku moc rychle. Spojka mi prostě nejde a nějaká změna by se hodila.
Peti (neregistrovaný)
Měla jsem Octavii 2004 2,0tdi v automatu bez problémů, jen běžná údržba,najeto 195000km.Nyní VW cc 2014,zatím bez problémů, ale líp se mi řídila octavka,měla i lepší jízdní vlastnosti, převodovka byla pohotovější,hlavně na dálnici v De.Ale jedině automat,je to pohodlnější, víc se soustredite na cestu a ++
Honza (neregistrovaný)
Dovolím si přispět s trochou do mlýna a zkušenostmi osobními. Kromě nahodilých jízd s jinými auty půjčenými, jsem od roku 2013 nějaké ty kilometry najezdil s dvěma Audinami A4 po sobě s multitronicem a aktuálně Subaru Outback 3.0 s měničem. Kdo "chce", zničí automat/manuál jakýkoliv, o tom žádná. A zajíce v pytli člověk kupuje vždy, i když to při zkušební jízdě necuká. Proto ostatně ojeté auto stojí výrazně méně než nové. CVT je podle mého názoru (který nikomu nenutím) co do uživatelského komfortu, spotřeby a plynulosti to nejlepší, co bylo vymyšleno. Pohříchu se naprosto nehodí na odtahy, přetěžování, vytahování pařezů a jiné prasečiny, kterými trápím aktuálně Subaru. Ne nadarmo Japonci dávají CVT jen po 2.5 a do vyšších motorizací už ne, stejně jako Němci je na vyšší objemy a krouťáky nepoužívali. Audinářský náskok díky technice, kdy od už odzkoušeného CVT přešli na DSG pro nižší výrobní náklady mi přijde hodně trapný, pohříchu když tou dobou Japonci na tento systém přecházeli. Jinými slovy, pokud osobák nepoužíváte i jako odtahovku a traktor, máte šanci s CVT najet hodně více než nějakých 100 tkm, mé poznatky jsou s dobrým stavem kolem 300 tkm a předpokládám, že to jezdí i nadále. Samozřejmě když se mění v řádných intervalech (a opravdu mění, ne jen zředí, jinak zrovna audiňácké CVT mají plnění zespod, tak nenechat ze sebe dělat blbce o speciálních mašinách, plní se tlakovou maznicí) olej, nevyřazuje se z kopce, netahá se to desítky km na laně, odvděčí se dokonale plynulou jízdou bez cuknutí, prodlev při řazení a příznivou spotřebou. Nejvíc to člověk ocení při "odpichu" v křižovatce, myškách atd. A zrovna u naznačených koncernů patrně přežije spoustu jiných komponentů, ať už náhony olejových čerpadel, EGR a další věci, co se garantovaně vysypou dříve. Japonské CVT odzkoušené nemám, tak nemohu soudit.
Honza (neregistrovaný)
P.S. Každému dle jeho gusta, o tom žádná. Nicméně musím podotknout, že poslední 2 týdny místo svého auta mám prostřídané 3 náhradní, vše manuál a už mně z toho šibe. Tím luxusem automatu (stejně tak tempomatu) se člověk tak zhýčká, že se skákat pořád po spojce a kvedlat tím nesmyslem ho opravdu nebaví. Ale je to taková naše národní zvyklost a nějaká nepsaná nutnost, honosit se kvedláním a hospodským prohlašováním, že automat nikdy, že to je pro ženský, že to, že ono... A "běda" tomu, kdo z té řady národního manuálního sportu vystoupí, tyhle fráze nepapouškuje a kratochvíle typu manuální řazení, startování klikou, ruční sytič atd. neprožívá.:) V hodně věcech (zejména co do přístupu k "ekologickým" prasečinám typu EGR, DPF, močovina apod.) smýšlím po staru a skepticky, ale bránit se automatu mi přijde jako nemalé sebemrskačství a činnost obdobná praní na valše, protože přece automatická pračka je blbost, zbytečná pohodlnost, odnaučování klasického praní...
Mike (neregistrovaný)
V nejbližší době se chci zbavit své staré Oktávky s manuálem a koupit si Superba ještě před Faceliftem s automatu, nicméně... má to vůbec cenu? Defakto všechny ty auta mají najeto 200 tisíc km plus, a tam někde končí životnost automatické převodovky ne? Znamená to, že můžou po koupi auta s najetými řekněme 250 tisíc km a víc počítat rovnou s výměnou celé převodovky za desítky tisíc? :) Nebo se pletu a můžu jezdit vesele dál další stovky tisíc km bez poruchy? :) Děkuju ... Nikdy jsem automat neměl tak se v tom nevyznám, ale rozhodně odmítám nesmyslné kvedlání pákou, zvlášť, když bydlím ve městě kde jsou pořád zácpy a nebo jezdím po dálnici
Jenda (neregistrovaný)
Tak si nekupujte nic od tzv. koncernu, protože oni dělají hlavně ty DSGčka, které proávě na popojíždění nejsou vůbec stavěné. Hlavně kolem 200tis. jsou ty jejich automaty prakticky po smrti. Rozhodně doporučuji třeba japonce, máme v práci Toyota Prius s automatem (umíte si představit jak s tím lidé v práci zacházejí) a leje se do toho jenom olej a benzín.
Pavel Müller (neregistrovaný)
Nevím kde všichni berete info o robotech Citroen, že jsou špatné! Jednak je jich více druhů a fungují! Je potřeba si to uvědomit, že mám robota . Mít rozum. Je to pro pohodáře a pro ženy s dětmi a do města a do kopců ideální. Zvlášť při spojení s elektrickou brzdou! Jestli s tím má někdo problém tak buď ať jde k někomu na školení a nebo to je rozbité a je potřeba to opravit a diagnostikou znovu vše naučit. Cena co uvádějí značkové servisy za opravy jsou za výměnu celých funkčních bloků, to já samosebou nesmysl. Celé je to z mnoha dílů a vše jde vyměnit samostatně za běžné ceny! Klidně se ozvěte kdo má problém!
David (neregistrovaný)
Mel jsem 4 Jeepy s automatem, stare plecky 89 rok 4 litry, jedno wj taky ve 4 litru s automatem a ted mam wk hemi s automatem. Nikdy jsem na automatu neresil jedinej problem. Ale dsg bych nechtel...jsem zvedav jak nam vydrzi v praci na sanitach..
Jenda (neregistrovaný)
Přítelkyně moc chtěla AUDI Q5 s automatem DSG S-tronic. Varoval jsem jí že většina aut od koncernu jsou navoněné akorát šroty s načasovaným průšvihem pod kapotou, přesto si ji koupila. Samozřejmě S-tronic má od začátku potíže už při rozjezdu občas nezařadí a hodí chybovou hlášku. Ten parchant co jí to prodal to musel vědět, taky proto to asi prodal. Oprava v servisu cca 55tis. Super! Jezdil jsem s řadou aut, s manuálem i automatem, ale co předvádí AUDI/WV je fakt tragédie. jejich výrobky se specializují na technologie, způsobující fatální závady s velmi drahými opravami již velmi brzy po uplynutí záruky. Když vymysleli rozvodový řemen, který po pár desítkách tisíc způsobí totální destrukci hlavy a dalších součástí motoru, vrátili se k rozvodovým řetězů, které ale vyrábějí asi z papíru, protože se po pár desítkach tisíc vytahají. Teď zase vymysleli DSG převodovky, jejichž životnost končí dle vyjádření servisu mezi 150-200 tisíci. U seriozních značek jsem nikdy nic podobného nezažil. Nechápu proč to svinstvo kupujete.
Jiří (neregistrovaný)
Honda legend 2007 300 koní , 400tkm a převodovka fungovala jak když jsem to kupoval s nájezdem 150 , neskutečný držák , samostatný vývoj od hondy, ale byla taková vláčná při řazení zkrátka žádná pekelná rychlost, přítelkyně dsg 2.O TDI , mrtvé měsíc co si to koupila , asi náhoda těžko soudit , momentálně mám A6 bitdi požadavek jsem chtěl ZF 8 kvalt , čip 275kw , najeto teď 304 tkm , můžu kohokoli svézt absolutně nevíte že to řadí , rychlost řazení neskutečná , obrovská spokojenost ano je pravda že auto mám od člověka který má servis a dělá hlavně audiny takže péče o tento vůz byla luxusní, u automatu je potřeba citlivě zacházet když couvam a pak hned jedu dopředu , bez brzdy v kopci atd to jsou fatální chybí , počkat než se zahřeje klidnou jízdou ,nedávat tomu hned sadu atd , z R na D stát na brzdě ,počkat než si to zařadí atd a samozřejmě měnit olej a občas to poslat na proplach , myslím že je to o majiteli a o citu já neměl ani s jedním autem žádný větší problém a ZF z toho jsem opravdu nadšený , ikdyby se to teď vysypalo 305tkm o něčem svědčí , Jirka
Petr (neregistrovaný)
teď mě odešly automaty u dvou audi, jedna z r. 91 s nájezdem 65000+, takže už má na odpočinek nárok, druhá S6 V8, ale tady se zjistilo, že v servisu špatně nasadili kryt torpéda a přes pylový filtr zateklo do vozu a řídící jednotka pracovala ve vodě a převodovka jela v nouzáku bez komunikace s jednotkou