Názor k článku Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější od Karel - Lidi, ten článek se zaměřuje na koupi už...

Karel (neregistrovaný)
Lidi, ten článek se zaměřuje na koupi už ojetého auta v bazaru.. tzn tady opravdu je na zváženou kupovat ojeté TDi, jedině, že by měl člověk opravdu, ale OPRAVDU štěstí na dobrý kus. Z nějakého důvodu, to auto s nájezdem kolem 200-300 tk je v bazaru (často nutný servis, zatajená vada, či dodělávající součást - turbo, dvouhmota atd.) a štastlivec s vidinou nízké spotřeby koupí. Vidím to kolem sebe .. TDi mánie mohla / a měla skončit zároveň s klasickými motory s rotačním čerpadlem ať už TDi, nebo SDi. ty nové nafty už jsou prostě jiné s jiným účelem. Osobně můžu napsat, že jsem si prošel 1.9 TDi O1 66 kW... v součastnosti O2 TDi 77 kW a s touhle mě radost trochu přešla po návštěvách servisu, kde ta novější je opravdu už nákladnější na údržbu..ale je fakt, že každé auto starší 8,10 let prostě servis mít bude ať už benzín, nebo nafta.. ale prostě u té nafty je těch věcí, co se můžou podělat a taky podělají.. daleko víc. Se současnou dobou kdy šlapou všichni na diesely, bych si nové auto na naftu nekoupil - kde je celkově složitější, DPF rozebírat nebudu..., a aby člověk ušetřil na té naftě oproti benzínu, musí opravdu lítat 30-40 tis za rok.. jinak to nemá snad cenu, navíc ty benzíny už konečně umí jezdit i se slušnými 6..6,5 l na sto. Nemyslím si, že by článěk měl vyloženě působit jako bible - návod, či přijmutí názorů autora jako "svatého grálu".. spíš by měl mít za úkol co vlastně splnil.. vyvolat debatu a přidat třeba názory a hlavně to nejdůležitější - zamyšlení se. Vlastnosti TDi motoru mám rád,..moc rád s ním jezdím, ale je pravda, že TDi božská mánie kolem nás prostě je a tou se ovlivňuje vše. Ti co se tu urážejí, nadávají si.. ti sem snad ani nepatří.