Zajímalo vás, jak se vlastně vyrábí obyčejné osobní auto na sériové montážní lince? Tohle video z prakticky celého výrobního procesu třetí generace Škody Octavia, nejprodávanějšího auta u nás a zároveň nejprodávanější Škodovky na světě, vám to přiblíží.
Ačkoli se dnes ve velké míře prosazuje už i do konstrukce karoserie plast nebo uhlíkové kompozity, majoritní podíl má stále klasický plech. U něj také výroba začíná, když přijíždí do automobilky buď ve formě rolí, nebo již připravených desek. Ty putují do lisovny, kde se z nich vytváří jednotlivé karosářské díly.
Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS — 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Následuje robotická svařovna, kde se kompletuje základní skelet celého auta. Pak se provádí příprava na lakování a samotné lakování. Lakování je už prakticky celé záležitostí robotů. Naproti tomu je pak kompletní nastrojení auta spíše ruční záležitost. Prvky jako palubní deska, sedačky, podvozek a motor přichází na linku již kompletní a do auta se pouze „zacvaknou“ jako stavebnice. Následně vyrobený vůz projde základní testovací procedurou a je hotovo.
Moderní automobil se skládá průměrně z 30 000 jednotlivých dílů. Od začátku výrobního procesu do schválení finálního produktu uplyne zhruba 17 hodin. Podobným procesem vznikne každý rok na Zemi skoro 70 milionů osobních aut, z toho se 22 milionů vyrobí v Číně.