Možná si vzpomenete, že Test Škoda Octavia Combi G-Tec: Velmi příjemná, nikoliv dokonalá náhrada za diesel">Škoda měla před lety v nabídce hned dvě generace Octavie. Kromě té tehdy nové se prodávala také Octavia Tour, což byl model první generace se zjednodušenou strukturou nabízených verzí. Teď se označení Tour vrací zpět na scénu. I když by si třeba někteří přáli, aby tentokrát šlo alespoň o oživenou Test Škoda Octavia Combi G-Tec: Velmi příjemná, nikoliv dokonalá náhrada za diesel">Octavii z doby před faceliftem s nerozdělenými světly, nejde o nic jiného než o akční výbavu určenou speciálně pro český trh. Totéž platí také o druhé novince jménem Octavia Touring Sport.
Škoda nabízí obě akční verze s karoserií kombi. Octavia Combi Tour má namířeno na racionálně smýšlející zákazníky, kteří chtějí především prostorné auto za rozumnou cenu. Základem je výbava Ambition, která je doplněná o dvouzónovou klimatizaci, multifunkční volant, vnitřní zpětné zrcátko s funkcí automatického stmívání nebo záruku prodlouženou na pět let.
Octavia Combi Tour dorazila do prodeje v kombinaci se základními motory 1.0 TSI 85 kW (115 k) a 1.6 TDI 85 kW (115 k). Za první zmíněnou motorizaci zaplatíte 439 900 Kč, za diesel o 60 tisíc víc. Cenové zvýhodnění oproti běžnému ceníku má být téměř 120 tisíc.
Octavia Combi Touring Sport pak odkazuje na Octavii Touring Sport ze šedesátých let, která vznikla v počtu 2273 kusů. V podstatě se jedná o civilnější Octavii RS. Výchozím bodem je znovu výbava Ambition, ke které Škoda přidala černá litá kola o velikosti 17", sportovní nárazníky, černé doplňky exteriéru, diodové světlomety, sportovní sedadla nebo sportovní volant. Tentokrát jsou v nabídce naopak pouze nejvýkonnější motory dostupné u běžné Octavie, tedy 2.0 TSI 140 kW (190 k) a 2.0 TDI 135 kW (184 k). Standardem je rovněž dvouspojkový automat a pohon všech kol.
I když jde o takzvané akční modely, Škoda přímo zmiňuje, že se ani na jednu tuto novinku nevztahuje žádné časové nebo jiné omezení.