Až příliš často se stává, že řidiči musí řešit poškozený uzávěr a prázdnou palivovou nádrž. Společnost Scania proto představuje ochranu před krádeží s nainstalovaným senzorem, který monitoruje hladinu paliva. Toto řešení bude nejprve k dispozici pro samostatnou nádrž ale velmi brzy také pro běžnější řešení s nádržemi po obou stranách vozidla.
Pokud hladina paliva výrazně poklesne, dojde k aktivaci alarmu, který vydává stejný pronikavý zvuk jako běžný výstražný systém proti krádeži vozidla. Alarm se aktivuje také v případě manipulace s uzávěrem palivové nádrže. Jestliže je výstražný systém v činnosti, monitoruje hladinu paliva po dobu až 65 hodin za předpokladu, že je aktivován hlavní spínač akumulátoru nákladního vozidla. Pokud zákazník využívá balíček Control Package, obdrží rovněž e-mail, textovou zprávu a varovné oznámení na svém portálu společnosti Scania pro správu vozového parku.
„Ztráta cenného paliva je sama o sobě dost nepříjemná. Ještě horším důsledkem však často bývá skutečnost, že nákladní vozidlo nemůže provádět každodenní dodávky podle plánu, za což hrozí majitelům nemalé sankce,“ říká produktový manažer Eric Ljunggren ze společnosti Scania.
Zřejmě největší výhodou výstražného systému proti krádeži paliva je odrazení potenciálních zlodějů. Nálepka na nádrži upozorňuje osoby s nekalými úmysly na to, že je palivo chráněno. I když se totiž potenciálním zlodějům nepodaří palivo z nádrže odcizit, již samotný pokus často způsobí těžkosti, protože poškozený uzávěr může vyžadovat časově náročné a nákladné opravy.
„V případě neoprávněné manipulace s vozidlem budou majitel i řidič upozorněni, díky čemuž lze předejít následkům souvisejícím s krádeží paliva nebo je alespoň zmírnit,“ říká Ljunggren.
Jeden francouzský majitel vozového parku uvádí, že v jeho případě činí náklady na odcizenou motorovou naftu spolu s vedlejšími náklady každoročně 12 000 eur. Ačkoli je prostor, kde parkuje svá vozidla, oplocen a vybaven kamerovým systémem, zloděje to přesto zcela neodrazuje: „Nejenže každý rok vyhodíme do vzduchu velkou část peněz vynaložených na palivo, ale zloději navíc způsobí poškození palivových nádrží. Výsledkem je nutnost opravy a odstavení vozidla. Je to celé velmi nepříjemné, a proto jsme se rozhodli, že už nikdy nebudeme tankovat palivo v pátek, aby byly nádrže u zaparkovaných vozidel přes víkend prázdné.“