Kia Niro vstoupila na český trh v listopadu 2016. Jako první se zde začal prodávat povedený hybrid, ale už tenkrát bylo jasné, že dorazí další varianty. Niro totiž sdílí technický základ s modelem Hyundai Ioniq (obě auta mají dokonce totožný rozvor) a Hyundai svůj model už dříve rovnou představil také jako plug-in hybrid a elektromobil. Plug-in hybridní Niro se ukázalo zhruba před rokem, teď přišla řada na elektrické provedení.
Doporučujeme: Srovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR — Když je žák lepší než učitel
Korejská automobilka toho zatím o svém novém elektromobilu mnoho neprozradila. Potvrzené jsou dvě varianty baterií. Ty cenově dostupnější mají kapacitu 39,2 kWh, zatímco lepší verze nabídne 64 kWh. Koncern Hyunda-Kia u těchto svých ekologických modelů využívá lithium-polymerové články.
Dojezd slabšího provedení by měl být v nejlepším případě 240 kilometrů, akumulátory s vyšší kapacitou nabídnout až 380 km. Pro srovnání, aktuální Ioniq Electric disponuje udávaným dojezdem až 280 km.
Doporučujeme: Když se výhoda hybridů změní v nevýhodu — Hybrid nemusí zabrzdit tak, jak čekáte
Vzhled elektrického Nira naznačil koncept představený začátkem roku na veletrhu CES. Elektrická varianta dostala zakrytou masku chladiče ukrývající také dobíjecí konektory, přepracovaný nárazník a sedmnáctipalcová kola. Chybět nebude ani řada asistenčních systémů jako hlídání jízdních pruhů nebo nouzové brzdění.
Očekávání ohledně prodejních čísel jsou velká, protože Niro jako takové se těší velké oblibě a navíc v únoru během tří dnů se o elektrickou verzi přihlásilo pět tisíc zájemců. Jak píše Carscoops, plug-in hybridu se za minulý rok prodalo bezmála 24 tisíc kusů. Do prodeje na českém trhu by se mělo nové Niro EV dostat ještě letos.