Nedá se očekávat, že by se v dohledné době objevil v nabídce značky Škoda sportovnější a výkonnější model než Octavia RS 245. Přitom v jiných koncernových aplikacích umí motor 2.0 TFSI poskytnout i více než 300 koní. Co tedy s tím? Pomůže tuning.
Řešení problému objevily v dílně úpravce ABT. Jako základ posloužil sériový model, který dává z motoru 2.0 TSI předním kolům výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 Nm. ABT se podíval hlavně na řídící jednotku, neboť úpravce hovoří o systému jako o ABT Engine Control Unit a o dalších úpravách se nezmiňuje.
Doporučujeme: Změřili jsme výkon nové Škody Octavia RS 245. O 15 koní neposílila
Výsledkem je výkon 232 kW (315 koní) a točivý moment 450 Nm, což bude na přední kola Octavie RS opravdu hodně. ABT samozřejmě snížil o 20 mm podvozek a přitvrdil pružiny, ale i tak budou mít přední pneumatiky 225/35 R19 na ráfcích 8,5x19 ET45 s přenosem výkonu spoustu práce.
Jinak se německý úpravce držel při zemi a Škoda Octavia RS nedostala žádný nesmyslný bodykit nebo nějakou hrůzu hrající si na spoiler. Nikde jsme se nedočetli ani o úpravách převodovky, brzd nebo dalších důležitých komponent. O ceně se úpravce nezmiňuje, protože se jedná o speciální úpravu omezenou na 25 kusů výhradně pro čtyři dealery vozů koncernu VW patřící do skupiny Emil Frey.