Jaguar XJ generace X351 je letitý stroj. Vyrábí se od roku 2009. V kategorii, kam vlajková loď této značky míří, jde o beznadějně zastaralé auto, které ostatní konkurenti přeskočili už jednou nebo dvěma generacemi. Jenže tahle vysloužilá limuzína prošla pro modelový rok 2018 menší modernizací. Jistě, dorazily nějaké ty asistenční systémy a podobné drobnosti, ale také nová vrcholná verze XJR575.
Doporučujeme: Jaguar XJR575 předvádí, že stárnout se dá s grácií. Svezení je v něm pořád výborné
Nám se naskytla možnost vyzvednout tohle auto v Německu a užít si s ním více než 1000 kilometrů zahrnujících kromě jiného také návštěvu Nürburgringu. K tomu všemu se brzy vrátíme, v tuto chvíli si ale ukážeme něco jiného. Dynamiku. XJR575 lze oprávněně kritizovat za spoustu věcí, jenže pokud jde o jízdu, není co vytknout. Tenhle téměř desetiletý model jezdí naprosto skvěle. Kromě jiného také proto, že má výborný motor. Jak pětilitrový osmiválec naladěný v tomto případě na 423 kW (575 koní) jede, to si můžete prohlédnout na v úvodu přiloženém videu.
I bez pomoci systému Launch Control vyrazí nové XJR z místa pěkně svižně a v zátahu nepolevuje ani v rychlostech daleko nad 200 km/h. Akcelerace probíhá s doslova návykovou lehkostí. Stačí se chvíli zamyslet a na tachometru je 260 km/h. Výsledkem je dynamika srovnatelná s dvanáctiválcovým BMW řady 7 nebo s Jaguarem F-Type SVR, což dobře ukazuje přiložený graf, pod kterým následují přesné naměřené hodnoty.
A že takové auto musí mít extrémní spotřebu? Naopak. Průměr na německých dálnicích byl 12 l/100 km, běžné cestování v českém provozu probíhalo za 9,5 l/100 km.
Akcelerace | Jaguar XJR575 |
---|---|
0-50 km/h (s) | 1,70 |
0-100 km/h (s) | 4,26 |
0-130 km/h (s) | 6,35 |
0-150 km/h (s) | 7,93 |
0-170 km/h (s) | 9,96 |
0-200 km/h (s) | 13,68 |
30-50 km/h (s) | 0,71 |
50-70 km/h (s) | 0,83 |
80-120 km/h (s) | 2,43 |
130-150 km/h (s) | 1,59 |
130-200 km/h (s) | 7,34 |