Nový Transit s hliníkovou kapotou

3 nové názory
Autor: Redakce

Nový Ford Transit má jako první užitkový automobil v Evropě hliníkovou kapotu motorového prostoru. Díky technickým řešením z leteckého průmyslu má nový Ford Transit až o 80 kg vyšší užitečné zatížení.

Nový Ford Transit prošel komplexním programem snižování hmotnosti s využitím výpočetních technologií z leteckého průmyslu. Konstruktéři postupovali metodou drobných krůčků. Pomocí CAD softwaru z leteckého průmyslu optimalizovali stovky jednotlivých součástí. V některých případech činila úspora hmotnosti méně než půl kilogramu. V součtu to ale dává snížení hmotnosti celého vozu až o 80 kg oproti ekvivalentní specifikaci předchozího modelu.Transit nex02

Nový Transit má jako první užitkový automobil v Evropě hliníkovou kapotu motorového prostoru. Hliníková kapota nového Transitu je o 5,4 kg lehčí než ocelová. Výrazné úspory 14,7 kg se podařilo dosáhnout přepracováním konstrukce zadní nápravy modelů s pohonem zadních kol. Novinku reprezentuje také přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem z lehkého a pevného kompozitu. Oproti ocelové je o 4,4 kg lehčí. Ocelová kola nového Transitu se vyrábějí novou metodou, při níž se spotřebuje méně materiálu a výsledný výrobek je pevnější. Na všech pěti kolech (včetně rezervního) se díky tomu v součtu ušetří 5,5 kg.

Nový Transit dostal také vylepšené vznětové motory 2,0 EcoBlue. Nabídku rozšiřuje nová verze o výkonu 136 kW (185 k). Později přibude i nová desetistupňová samočinná převodovka pro vozy s pohonem zadních kol. Transit jako první model své třídy nabízí i 48 V mild-hybridní technologii. Model EcoBlue Hybrid přináší snížení spotřeby paliva v městském provozu o dalších 8 %.Transit nex03

Nový interiér přináší komunikační a zábavní systém Ford Sync 3 s hlasovým i dotykovým ovládáním.

Transit má elektromechanický posilovač řízení, který je nezbytným předpokladem k rozšíření nabídky asistenčních systémů o aktivní parkovací asistent a o systém vedení vozu v jízdním pruhu.

Soustava asistenčních systémů zahrnuje mj. systém hlídání mrtvých úhlů s podporou jízdy s přívěsem, inteligentní adaptivní tempomat, rozšířený systém vedení v jízdním pruhu a předkolizní asistent s detekcí chodců. Při manévrování a parkování v nepřehledných místech může řidič využít pomoc širokoúhlých kamer vpředu i vzadu, horní parkovací kamery, parkovacích senzorů, asistentu vyparkování nebo systému upozornění na blížící se vozidla při couvání do silnice.

Novinkou pro Transit jsou rovněž přepínatelné jízdní režimy: Eco, Kluzký povrch, Bláto (ve vozech s pohonem všech kol) a Jízda s přívěsem.

Součástí sériové výbavy je funkce Auto Start-Stop. Řidiči mohou využívat rovněž novou funkci EcoGuide, jež na základě údajů z navigačního systému poskytuje doporučení, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby. Ke snížení spotřeby nového Transitu napomáhá ipoužití pneumatik se sníženým valivým odporem a různá vylepšení aerodynamiky.Aerospace Tech and Optimised Design Boost Payload on New Ford Tr

Denis (neregistrovaný)
Zdravím, s Transitem mám také jen dobré zkušenosti. Když jsem začínal podnikat jako řemeslník, měl jsem starou dodávku, u které jsem věděl, že mi moc dlouhou nevydrží, takže jsem hned ze začátku začal šetřit na nové auto. Nakonec jsem se rozhodl pro Transit a jsem rád, že jsem tak udělal. Vejde se do něj všechno nářadí i materiál a je navíc i velmi spolehlivý.
Martin (neregistrovaný)
Naprostá klasika klasik. Je to skvělé auto. Třeba jako tohleto i s chladícím boxem. https://www.vanscentre.com/uzitkove-vozy/chladak-mrazak/ford-transit-22tdci92kw-jumbo-chladakmrazak-trend0/?step=0
Milan Votava (neregistrovaný)
Máte prosím dobré zkušenosti s www.vanscentre.com? Slyšel jsem chválu, ale docela rád bych si to nechal ještě potvrdit. ;) Díky Milan
  • Našli jste v článku chybu?