Nový Seat Leon se vydává na svou první jízdu

20.03.2020
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový Leon se svěžím designem exteriéru i prostoru pro cestující, který mu dodává ještě atraktivnější vzezření a silnější charakter, absolvoval svou první cestu

  • Jedná se o první kompletně propojené vozidlo značky Seat

  • Bezpečnost je klíčovým aspektem nového modelu, jeho rozsáhlá výbava zahrnuje nové asistenční systémy na cestě k autonomní jízdě

Je šest hodin ráno a slunce ještě nevyšlo. U jednoho vozidla na parkovišti v komplexu SEAT Martorell se rozsvítily nezaměnitelné světlomety. Nový Leon se rozjíždí. Jeho první den na silnici proběhl následovně.

Oči Leonu. Leon je na silnici nepřehlédnutelný. Není možné ho zaměnit s jakýmkoli jiným vozem díky jeho očím a zadním svítilnám v celé šířce karoserie. Světlomety s vyspělou osvětlovací technikou LED vytvářejí světelný tok až 900 lumenů, aby měl řidič skvělý výhled i za nejtmavší noci. „Nové osvětlení nejenže vylepšuje viditelnost, ale také snižuje spotřebu paliva, protože v předních, ani zadních světlometech se již nepoužívají žádné halogenové žárovky,“ vysvětluje produktový manažer pro modelovou řadu SEAT Leon Daniel Cortina.

Ještě harmoničtější design. Leon je nezaměnitelný i za jízdy díky svému  designu s vyváženými proporcemi, který snižuje aerodynamický odpor vzduchu o 8 %. „Tento vůz připomíná vnímanou kvalitou vozy z prémiových segmentů a jeho jízdní vlastnosti jsou agilní, dynamické a stabilní,“ zdůrazňuje Daniel.

Na cestě k autonomní jízdě. Nová generace modelu Leon nabízí nejvyšší úroveň bezpečnosti a podpory pro řidiče. Asistenční systémy, mezi něž patří dynamická regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), pasivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu a předvídavý adaptivní tempomat, již směřují do budoucnosti, v níž se budou používat funkce automatizované jízdy. „Díky chytrému tempomatu, asistentu pro jízdu v jízdním pruhu nebo systému automatického brzdění bychom mohli hovořit o téměř druhém stupni autonomní jízdy. Modernizovaný systém automatického brzdění zahrnuje nové funkce, například asistenta pro odbočování, který zabrání kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce,“ říká produktový manažer.

Vždy propojený. Během této cesty není Leon nikdy sám, protože je prvním kompletně propojeným vozidlem značky SEAT. Díky integrované kartě eSIM zobrazuje centrální 10“ displej informačního a zábavního systému dopravní zpravodajství v reálném čase. Ovládání přitom může probíhat hlasovými povely pronášené hovorovým jazykem, nebo gesty. „Hlasové ovládání umožňuje řidiči interagovat se systémem. Řidič tak může snadno, rychle a bezpečně získávat informace pro navigaci nebo vybírat hudbu, kterou chce poslouchat,“ dodává Daniel. K nejvyšší úrovni bezpečnosti přispívá technologie Full Link pro připojení chytrého telefonu, který může být během jízdy bezkabelově nabíjen. Připojení telefonu je realizováno buď bez propojovacího kabelu prostřednictvím Bluetooth nebo WLAN s Apple CarPlay, nebo pomocí kabelu a systému Android Auto.

Hlavní fakta o novém modelu Seat Leon

5 druhů motorů: zážehové, vznětové, na CNG, částečně hybridní pohony nebo hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení

2 karosářské verze: 5dveřový hatchback a rodinné kombi Sportstourer

4 stupně výbavy: Reference, Style, Xcellence a FR

2 převodovky: mechanické a DSG

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?