Není to tak dávno, co na český trh oficiálně vstoupil Mégane R.S. nové generace. Prozatím si zájemci mohou objednat základní provedení Energy TCe 280, popřípadě přiostřenou variantu Cup. Už na podzim ale dorazí prozatím nejrychlejší varianta Mégane R.S. Trophy.
Hlavním rozdílem je motor. Zážehová přeplňovaná osmnáctistovka zůstala, její výkon ale narostl na 221 kW (300 k). Připomeňme, že základní varianty disponují maximem 206 kW (280 k). Zvýšen byl také (z původních 390 Nm) vrchol točivého momentu. Trophy vybavené manuální převodovkou nabídne 400 Nm, v případě automatu EDC to je 420 Nm. Mimochodem, je to vůbec poprvé, co se některý z modelů R.S. dostal na hranici 300 koní. Motor samozřejmě používá filtr pevných částic a turbodmychadlo dostalo keramické kuličkové ložisko, což znamená nižší tření a lepší odezvu na plyn. Turbína se umí roztočit až na 200 000 ot./min.
Doporučujeme: Renault Mégane R.S. umí být zábavný, ale jednoduché to mít nebude (první jízdní dojmy)
Standardem pro R.S. Trophy je podvozek Cup, zahrnující samosvorný diferenciál Torsen, o 25 % tužší tlumiče a o 10 % tužší stabilizátory. V základní výbavě najdeme také dvoumateriálové brzdy, za které musíte i jinak musíte i v kombinaci s podvozkem Cup připlácet 28 000 Kč. Ty přinášejí snížení hmotnosti o 1,8 kg na každém kole. Specialitou Mégane R.S. Trophy jsou rovněž 19" kola Jerez, obutá do pneumatik Bridgestone Potenza S001. Příští rok do nabídky dorazí odlehčené disky Fuji Light o stejné velikosti s pneumatikami Bridgestone Potenza S007. Ty sníží hmotnost o 2 kg na každém kole. V interiéri najdeme nová sportovní sedadla Recaro, díky kterým se snížil posaz za volantem o dva centimetry. Také Trophy využívá systém řízení zadní nápravy.
Renault Mégane R.S. Trophy akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Oproti klasické variantě je tedy rychlejší o desetinu sekundy. Verze s manuální převodovkou se rozjede až na 260 km/h (+5 km/h oproti standardu). Objednávky začne automobilka přijímat na podzim, první exempláře by měly dorazit k zákazníkům do konce roku.
Je velmi pravděpodobné, že se Renault časem pokusí s touto variantou stanovit nový rekord na Nürburgringu v kategorii aut s pohonem předních kol. Ten v současnosti drží s hodnotou 7 minut a 43,8 sekund Honda Civic Type R.