Nový Range Rover Sport SV je nejvýkonnějším vozem značky všech dob. Disponuje stádem 635 koní

1 nový názor

Nejdynamičtější zástupce rodiny Range Roverů dostal nový vrchol.  Ten již nenese označení SVR jako u předchozí generace, ale jen SV. Přestože ztratil ono R v označení, má více síly a dostal i celou řadu zajímavých vychytávek.

Předchozí nejsportovnější verze Range Roveru Sport s přídomkem SVR měla pod kapotou přeplňovaný 5.0 V8 s výkonem 575 koní, tedy stejný motor, jaký poháněl Jaguar F-Type. Nový Range Rover Sport SV má rovněž vidlicový osmiválec, ale tentokrát se jedná o mild-hybrid o objemu 4.4 litru se dvěma turby původem od agregátu BMW. Na všechna kola směřuje největší výkon 635 koní a točivý moment 750 Nm, což představuje v porovnání s předchůdcem nárůst o 60 koní a 50 Nm.

To mu umožňuje zasprintovat z klidu na rychlost 97 km/h za 3,6 sekundy. Jeho maximální rychlost je velkolepých 290 km/h. Přestože je SV výkonnější než jeho předchůdce SVR, emisně vychází o 15 % lépe. 

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše
Přečtěte si také:

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše

Range Rover Sport SV může jezdit na 23“ kolech z uhlíkových vláken a může být opatřen karbon-keramickými brzdami. Tato kola pomáhají snížit neodpružené hmoty a snižují hmotnost auta o téměř 36 kg. Při šířce 30,5 centimetru jsou zadní pláště o 2 centimetry širší než ty vpředu. Verze SV navíc dostala standardně kapotu z uhlíkových vláken. V závislosti na jízdním režimu – včetně nového režimu SV – je Range Rover SV více „přelepený“ k silnici, a to ve srovnání s jinými verzemi až o 2,5 centimetru.

Hudba vnímaná vibracemi do sedadel

Zvenku verzi SV poznáte podle speciální masky chladiče a modifikovaného nárazníku. Vzadu pak podle čtyř karbonových koncovek výfuku a několika dalších prvků z uhlíkových vláken, které najdete kolem názvu značky napsaného na zádi a bocích.

Interiéru vévodí sedadla SV Performance s integrovanými opěrkami hlavy a osvětlenými logy SV. Novinkou jsou Body And Soul Seats (BASS), sedadla s čalouněním, které také přenáší přehrávanou hudbu prostřednictvím vibrací do vašeho těla. Systém pracuje ve spojení s audiosystémem Meridian Signature s 29 reproduktory.

Verze SV navíc disponuje speciálním odpružením, které Land Rover nazývá „6D Dynamics“. Jedná se o komplexní systém hydraulicky propojených tlumičů, výškově nastavitelné pružiny a systém, který by měl zamezit převrácení. Vůz má zcela nový zadní pomocný rám a jeho systém pohonu všech čtyř kol, řízení čtyř kol i zadní diferenciál byly speciálně vyladěny pro verzi SV.

Range Rover Sport SV půjde objednat již letos, přičemž jako první se vůz objeví v limitované edici nazvané SV Edition One. 

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?