Top manažerské sedany jsou pro výrobce luxusních automobilů velmi důležitými modely. Ne snad kvůli množství prodaných kusů, ale spíš kvůli možnosti předvést, co všechno umí. Ať už jde o Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes-Benz S, vždy dláždily cestu do blízké budoucnosti dalším modelům a nabízely něco navíc. To se týká i přicházející nové generace stuttgartského „eSka“.
Mercedes chystá premiéru své nové vlajkové lodi na září. Novinek je ale tak moc, že se rozhodl pro jejich postupné zveřejňování. První na řadě jsou elektronické funkce vozu, které se víceméně pohybují okolo multimediálního systému MBUX. Třída S totiž v nadcházející generaci vymění klasické tvary palubní desky obří dotykový OLED displej uprostřed s úhlopříčkou 12,8 palce a jemným rastrem.
Prostředí operačního systému MBUX už známe z jiných modelů, které za poslední rok nebo dva vyjely na silnice. Přibyly ale nové funkce. Mercedes slibuje vylepšené rozpoznávání řeči. Po vyslovení fráze „Můj Mercedesi“ tak bude možné žádat víc. Auta se budete moci například zeptat, kde je návod k obsluze nebo jak připojit svůj telefon pomocí Bluetooth.
Dobrý večer Thomasi
Nová třída S bude také více osobní. Startovat se bude pomocí otisku prstu, podobně jako dnes otevíráme své chytré telefony. Auto tak okamžitě spustí profil daného řidiče a bude ho oslovovat. Pokud na palubě pojede více lidí, mohou si přizpůsobit svá místa sobě. Například tím, že každý si bude přehrávat jinou hudbu. Tu pak mohou zase společně sdílet, jak ukazuje video:
Mercedes přenesl co největší množství ovládacích prvků do středového displeje. Bude tak mít na palubě o 27 tlačítek méně než současná generace. To znamená, že i ovládání klimatizace bude možné jen přes obrazovku, což obvykle není na cestách ideální. Automobilka ale slibuje haptickou odezvu a tak by měla být simulace stisku věrohodná.
Na cestách ostatně pomůže další moderní zařízení – head-up displej s vloženou realitou. Ta zatím fungovala při navigaci pouze na středové obrazovce, kam se promítala silnice před vozem. Nyní budou navigační šipky na skle přímo před řidičem a budou naznačovat, kam má jet. I ukázka této funkce je patrná na prvním videu, které automobilka zveřejnila.
Nakonec za pozornost stojí ještě virtuální kokpit. Obrazovka nahrazující klasické ručičkové ukazatele otáček a rychlosti samozřejmě umožní řadu různých grafických nastavení. Nově bude ale kokpit proveden ve 3D. Půjde hlavně o efekt. Podobný má už dne kupodivu i výrazně levnější auto – Peugeot 2008, který využívá kombinaci obrazovky a převráceného head-up displeje, jenž promítá informace na sklo umístěné před kokpitem.