Automobilka Mercedes dnes odhalila dvě zajímavé novinky, které veze na ženevský autosalon. Upravený Maybach S jsme vám už ukázali, teď přišla řada na novou třídu G v ostrém provedení AMG. I zde platí, že auto vypadá spíše jako facelift předchozí generace, pod známou karoserií se toho ale změnilo opravdu hodně.
Doporučujeme: Mercedes-Maybach S má po faceliftu. Dostal více barev, novou masku a efektnější kola
Začít můžeme motorem. Stejně jako všechna ostatní současná AMG dostala také nová třída G dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 430 kW (585 k) a vrchol točivého momentu činí 850 Nm. V rámci všeobecné snahy o snižování emisí využívá jednotka systém deaktivace poloviny válců, kdy se při ustálené jízdě odpojí druhý, třetí, pátý a osmý válec. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 13,2 l/100 km a produkce emisí CO2 299 g/km, za což vás přesto třeba v Holandsku moc nepochválí.
S motorem spolupracuje devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol využívající mezinápravovou spojku. Ta zajistí lepší chování vysoké třídy G při jízdě po silnici, protože základní poměr je nově 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Předchozí generace využívala klasických 50/50. S ohledem na lepší chování při rychlé jízdě dostala třída G také dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu, přímo uchycené k základnímu rámu, a pětiprvkovou zadní nápravu. Adaptivní tlumiče jsou standardem. Z pohledu jízdy se hodí také o 55 % tužší karoserie.
Doporučujeme: Hybridní AMG realitou. Mercedes představil novou motorizaci pro CLS a třídu E
Sprint z nuly na 100 km/h zvládne Mercedes-AMG G 63 za 4,5 s, což je bezmála o sekundu lepší čas ve srovnání s předchozím G 63, které se rozjelo maximálně na 210 km/h. Nové provedení má omezovač benevolentnější. Standardně vám povolí až 220 km/h (mimochodem, to je maximální rychlost dosluhující dvanáctiválcové verze), za příplatek budete moci hnát své Géčko dokonce rychlostí až 240 km/h.
Přestože bude při jízdě po silnici nová třída G ve verzi AMG bezesporu podstatně lepší než ta stará, pořád se nezapomnělo na fakt, že jde hlavně o terénní auto. Nechybí proto uzávěrky nápravových diferenciálů, redukce, ani terénní režimy Sand, Trail a Rock.
Jak už bylo řečeno, Mercedes-AMG G 63 se veřejnosti poprvé představí na ženevském autosalonu, objednávky začne automobilka přijímat nedlouho poté (od 18. března). První zákazníci dostanou svůj vůz v červnu.