Lexus LS přichází s přeplňovaným šestiválcem a desetistupňovou převodovkou

10.01.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nová generace Lexusu LS narostla, ale je o 90 kg lehčí

  • Poprvé je pod kapotou přeplňovaný motor

  • Hybrid přijde později

  • Systém zabraňující kolizi s chodcem se mu umí i vyhnout

BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S a Audi A8 mají zase o jednoho nového soupeře víc. Lexus totiž přivezl na autosalon v Detroitu nastupující generaci luxusního sedanu LS. Ta poprvé dostala přeplňovaný motor. Za pozornost stojí skutečnost, že se v Detroitu představuje jen provedení LS 500 s tímto přeplňovaným šestiválcem a značka se tu nechlubí svými tradičními hybridy.

Lexus LS 500 (46) Interiér by měl vynikat nejnižší úrovní hluku při jízdě. Nechybí ani moderní bezpečnostní a asistenční systémy
Lexus LS 500 (74) Pod kapotou je přeplňovaný šestiválec 3,5 l, jehož sílu přenáší na zadní kola desetistupňová automatická převodovka

Nový šestiválec o objemu 3,5 l má výkon 310 kW (421 k) a točivý moment 600 Nm. Motor je spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou. Podle automobilky zrychlí tento velký sedan na 100 km/h za 4,5 sekundy. Lexus LS stojí na prodloužené platformě GA-L, která je určena pro větší vozy s motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol. Její kratší verzi používá třeba kupé Lexus LC 500. Mezigeneračně pak Lexus LS shodil 90 kg.

Doporučujeme: Test Lexus GS F — Unikátní nejen atmosférickým osmiválcem

Při vývoji nové generace Lexusu LS se automobilka snažila vytvořit vůz s nejnižší úrovní hluku v kabině. V této oblasti vynikala už současná generace, k samotné hlukové izolaci pomáhá i systém aktivního potlačování hluku. Za zmínku určitě stojí také adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory a systémem natáčení zadních kol.

Další zajímavostí je systém zabraňující kolizi s chodcem. Podobné systémy s automatickým brzděním už existují, ale Lexus k tomu přidává ještě zásah do řízení. Pokud to bude možné, auto se pokusí chodci vyhnout.

Lexus LS má také nový soubor asistenčních systémů, který automobilka označuje jako Lexus CoDrive. Sem spadá vše od adaptivního tempomatu po systém udržování v jízdním pruhu. Lexus přesto nemluví o modelu LS jako o vozu se samočinným řízením. Tyto systémy mají pouze řidiči pomáhat a snižovat jeho únavu.

Kdy vstoupí Lexus LS nové generace do prodeje, to automobilka zatím neoznámila.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?