-
Land Rover představil pátou generaci modelu Discovery
-
Land Rover Discovery 5 je lehčí o 480 kg a v mnoha ohledech modernější
-
Terénní schopnosti ale zůstaly. Nové „Disco“ projede až 900 mm hluboký brod
-
K dispozici bude také sedmimístný interiér
-
Prodej odstartuje na jaře příštího roku, základní cena činí 1 395 735 Kč
Britská automobilka Land Rover představila v předvečer pařížského autosalonu v pořadí již pátou generaci modelu Discovery. Jak se dopředu očekávalo, konstrukce využívající coby základní stavební prvek klasický žebřinový rám je minulostí, což přineslo vskutku radikální úsporu hmotnosti. Land Rover v tiskové zprávě uvádí, že Disco mezigeneračně zhublo o 480 kg.
Design není velkým překvapením. Land Rover ukázal tvář nového Discovery už dříve a už dopředu bylo jasné, že novinka půjde ve stopách menšího Discovery Sport. Oproti hranatému předchůdci se pátá generace výrazně zakulatila, ale některé typické prvky zůstaly – třeba v zadní části zvýšená střecha. Samotný design navazuje na koncept Discovery Vision, představený na New York Auto Show v roce 2014.
Sedadla sklápí přes telefon
Interiér má být prostorný, variabilní a až sedmimístný. Land Rover slibuje sedm plnohodnotných míst, respektive uvádí, že 95 % dospělých osob se bude cítit komfortně i ve třetí řadě. Důvodem má být celková délka vozu 4970 mm nebo také skutečnost, že i sedadla v poslední řadě mohou mít vyhřívání. První dvě řady nabídnou také chlazení a pro řidiče a spolujezdce je připravena rovněž masáž.
Doporučujeme: Nový Land Rover Discovery ukazuje, co všechno dokáže na silnici i v terénu
Na samotnou manipulaci se sedadly nachystal Land Rover tlačítka v zavazadelníku, sklápět opěradla ovšem bude možné také přes dotykový displej a nebo dokonce vzdáleně přes chytrý telefon vybavený příslušnou aplikací. V pětimístné konfiguraci má zavazadlový prostor nového Land Roveru Discovery objem 1231 litrů, po sklopení druhé řady se uživatelé dostanou na objem 2500 litrů.
Myslelo se rovněž na konektivitu. Po interiéru najdete rozmístěných až devět konektorů USB, až šest 12V zásuvek, nechybí Wi-Fi nebo třeba Activity Key, tedy náramek známý z Jaguaru F-Pace. V případě Discovery vůz uzamknete přiložením náramku k písmenu D na zádi.
Motory z Jaguarů
Nabídka motorizací zahrnuje naftové dvoulitry ve verzích TD4 a SD4. Ta první je přeplňovaná jedním turbodmychadlem a má výkon 132 kW (180 k), druhá dostala dvojité přeplňování a dosahuje výkonu 176 kW (240 k). Vrcholem dieselové nabídky je šestiválec TD6 s parametry 190 kW (258 k) a 600 Nm. Kdo touží po benzinu, ten má jedinou možnost: provedení Si6, osazené kompresorem přeplňovaným třílitrem známým z mnoha jiných modelů automobilek Jaguar a Land Rover. Jeho maximum je 250 kW (340 k) a 450 Nm.
Discovery sice změnilo koncepci, kdy nově využívá hliníkový samonosný základ, ale terénní vlastnosti zůstaly. Světlá výška podvozku je 283 mm, britská novinka zvládne projet až 900 mm hlubokou vodu a samozřejmostí je i systém Terrain Response 2. Řidič kromě jiného bude moci využít funkci, kdy v terénu nastaví rychlost a vůz ji bude sám udržovat, zatímco vy se budete muset starat pouze o řízení. Na silnici máme prý čekat výrazně lepší jízdní dovednosti, dané především radikální úsporou hmotnosti.
Umí couvat s přívěsem
Land Rover Discovery páté generace odtáhne až 3,5 tuny těžký přívěs a k tomu přidá i moderní asistenty včetně samočinného řízení při couvání. Stejně jako to dělá VW Passat nebo VW Tiguan, také u nového Discovery budete pouze určovat směr, kam má přívěs jet, vůz se postará o řízení. V případě britské novinky se určuje směr otočným ovladačem systému Terrain Response.
Nový Land Rover Discovery zamíří na trh na jaře příštího roku. Prvních 2400 exemplářů bude zařazeno do First Edition s rozšířenou výbavou. Na českém trhu bude pátá generace Discovery startovat přibližně částkou 1 395 735 Kč.
Další podrobnosti se dočtete v tiskové zprávě Land Roveru: