Nový Jeep Wrangler byl představen. Sází na WiFi, multimedia i hybridní pohon

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jeep Wrangler nové generace je další důležitou novinkou autosalonu v LA

  • Mezigeneračně Wrangler shodil 90 kg

  • V nabídce motorů najdeme i mild-hybrid

  • Automobilka si dala záležet také na interiéru

  • Nový Wrangler zamíří do prodeje začátkem příštího roku 

Jeep Wrangler nové generace je další důležitá novinka letošního autosalonu v Los Angeles. Fanoušci terénní legendy se děsit nemusí, přestože více než kdy jindy vsadil Jeep u tohoto modelu na věci typu multimediálních systémů a v nabídce dokonce najdeme i hybridní pohonnou jednotku. Základní koncepce ovšem zůstává. Wrangler vypadá pořád stejně, stále má žebřinový rám a v nejvíc terénní variantě umí například odpojit stabilizátory.

Doporučujeme: Jeep Compass přijíždí na český trh. Má se Karoq čeho bát?

Na první pohled vypadá nový Wrangler jako menší facelift předchozí generace. O tom se můžete přesvědčit v galerii čítající více než sto obrázků. Automobilka ani neměla jinou možnost, protože větší zásahy do vzhledu legendárního modelu by fanoušci zřejmě přes srdce nepřenesli. K dispozici bude dvoudveřové a čtyřdveřové provedení, respektive varianty s pevnou střechou, se skládací střechou a verze s odnímatelnými panely.

Základem stále zůstává žebřinový rám, panely karoserie jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Také díky tomu je novinka zhruba o 90 kg lehčí než předchůdce. Velká péče byla věnována interiéru a vůbec nabídce moderních technologií tak, aby Wrangler dokázal alespoň částečně oslovit i rozmazlené zájemce o SUV. Bez ohledu na výbavu proto dostanete vždy například systém Uconnect s dotykovou obrazovkou o velikosti 5, 7, nebo 8,4 palce. Ve výbavě najdeme dokonce i WiFi hotspot nebo USB konektory pro dobíjení chytrých zařízení.

Doporučujeme: Tenhle Jeep hravě zvládne kolony na rozkopané D1 i městskou zácpu

Wrangler se začne prodávat se známým zážehovým šestiválcem 3.6 Pentastar (213 kW/290 k, 353 Nm) kombinovaným se šestistupňovým manuálem nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou. Alternativou je zážehový přeplňovaný dvoulitr doplněný o 48 V elektrický systém a malý elektromotor pracující jako startér a generátor (200 kW/272 k, 400 Nm). Jedná se o takzvaný mild-hybrid. Později přibude ještě třílitrový vznětový šestiválec.

Zájemci mohou vybírat mezi pohonem dvou a všech kol, příznivci drsného terénu pak stále mají k dispozici variantu Rubicon vybavenou kromě jiného terénními pneumatikami, nápravami Dana 44, přepracovaným podvozkem a možností odpojit stabilizátory. Do prodeje zamíří nový Wrangler začátkem příštího roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?