Nový Hyundai i20 N oficiálně: Má 204 koní a generátor zvuku

21.10.2020
přidejte názor
  • Korejská automobilka oficiálně představila svůj ostrý hatchback i20 N

  • Pohání ho přeplňovaný čtyřválec o výkonu 204 koní, stovku zvládne za 6,7 sekundy

  • Stylem jsme se inspirovali u závodů WRC, tvrdí výrobce

Nejvýkonnější a nejrychlejší verze nového hatchbacku Hyundai i20 s označením N je oficiálně na světě. Je zřejmé, že díky designu si ji s jinou variantou nespletete. Hyundai se prý inspiroval v závodech WRC. Model i20 N tak dostal velký střešní spoiler, který podle výrobce zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Zadní nárazník má zase integrovaný difuzor, ve kterém najdete jeden oválný výfuk.

Hyundai i20 N dostal také specifickou masku chladiče s logem N, na kterou navazují LED světlomety. Celou karoserii zdobí červená linka na spodní hraně. Kola mají v základu velikost 18 palců a rovněž se chlubí specifickým designem.

Srovnávací test Hyundai i30 N Fastback vs. Renault Mégane R.S. Trophy: Ostrý a ještě ostřejší
Přečtěte si také:

Srovnávací test Hyundai i30 N Fastback vs. Renault Mégane R.S. Trophy: Ostrý a ještě ostřejší

Uvnitř Hyundai i20 N najdete sportovní volant s červeným tlačítkem REV, které spouští funkci vyrovnávání otáček při podřazování. Jde o simulaci „meziplynu“. Tlačítky N se pak vybírá nastavení vozu přes systém N Grip Control, což ovlivňuje chování motoru, stabilizačního systému, a také zvuku. Malý ostrý hatchback je totiž vybaven elektronickým generátorem umělého akustického doprovodu, jako to známe i z mnoha jiných aut.

Pod kapotou se usídlil benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI série Gamma II, osazený  chladičem stlačovaného vzduchu a vstřikováním common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 350 barů. Motor dosahuje výkonu 204 koní a točivého momentu 274 Nm, hnací sílu přenáší šestistupňová manuální převodovka. Vůz o hmotnosti 1190 kg zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a rozjede se až na 230 km/h.

Volant dostal červené tlačítko REV, které spouští systém synchronizace otáček při podřazování
Masivní spoiler se prý inspiroval v závodech WRC, pomáhá při vysokých rychlostech

Hyundai slibuje sportovní svezení i díky úpravám podvozku a řízení. Světlá výška i20 N je o 10 mm nižší než v případě běžného modelu a řízení dostalo strmějí převod. Tím se snížil i poloměr otáčení z 12,4 na 12 metrů. Brzdy mají o 40 mm větší průměr. Samozřejmostí je poměrně bohatá elektronická výbava se systémy nouzového brzdění, vedení v jízdním pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.

Hyundai i20 N se začne v Evropě včetně České republiky prodávat během jara 2021. S blížícím se termínem se pak dozvíme i ceny.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?