Nový Ford Fiesta ST pojede jen na dva válce. Má ale 200 koní

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nová generace Fordu Fiesta přichází opět i ve sportovní variantě ST

  • Ford Fiesta ST 2017 je poháněn zbrusu novým motorem 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW (200 koní)

  • Jedná se o řadový tříválec s vypínáním jednoho válce při částečném zatížení

  • Dalšími novinkami jsou přepínatelné jízdní režimy a klapka ve výfuku

  • Nově bude na výběr tří- i pětidveřová karoserie

  • Podrobnější údaje a jízdní výkony Ford zatím nezveřejnil

Nedlouho po odhalení nové generace Fiesty přichází Ford také se sportovním modelem Fiesta ST. Jeho koncepce i design úzce navazují na dosavadní model. Pod kapotou se nicméně odehrála významná změna.

Namísto jednotky 1.6 EcoBoost totiž nejnovější Ford Fiesta ST dostal motor 1.5 EcoBoost. Nejedná se ale o stejnojmenný čtyřválec, používaný v mnoha stávajících modelech značky. Je to zbrusu nový motor, který má válce jen tři. A chvílemi jen dva. Ford ho totiž osadil technologií vypínání jednoho válce při částečném zatížení. Slibuje ale, že připojování a odpojování bude pro řidiče zcela nepostřehnutelné. Údajně trvá jen 14 ms.

Ford Fiesta ST_2017 (1) Fiesta ST má tradičně jinou masku chladiče než běžné verze. Pod kapotou je nový přeplňovaný tříválec 1,5 l s přímým vstřikováním paliva a proměnným časováním ventilů

Ford Fiesta ST s motorem 1.5 EcoBoost slibuje výkon 147 kW a točivý moment 290 Nm. Zrychlení 0-100 km/h by se mělo odehrát za 6,7 sekundy. Podrobnější parametry výrobce zatím nezveřejnil. Víme ale, že nová Fiesta ST bude mít klapku ve výfuku i „elektronické vylepšování zvuku“, patrně z reproduktorů (to ale tisková zpráva neupřesňuje). Podobně jako v Mustangu, Focusu RS nebo Fordu GT dostanou řidiči „na hraní“ přepínatelné jízdní režimy: Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru i řízení, zvuk v kabině i zvenku a také míra benevolentnosti elektronického stabilizačního systému. Ten bude mimochodem možné i úplně vypnout.

Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT – Otázka za milion

Sportovní podvozek bude doplněn systémem TVC, který v zatáčce přibrzďuje vnitřní přední kolo a tím posílá hnací sílu na vnější stranu. Výsledkem je potlačení nedotáčivosti a účinnější přenos výkonu na výjezdu ze zatáčky.

Ford Fiesta ST_2017 (8) Součástí stylingového paketu ST je i nezbytný střešní spoiler
Ford Fiesta ST_2017 (7) Elektronicky ovládaná klapka ve výfuku slibuje šťavnatější zvuk

Na prvních fotkách interiéru vidíme volant se zploštělou spodní částí věnce, sportovní sedadla Recaro nebo vystrčený displej na způsob tabletu, který má nová Fiesta i v jiných verzích.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4: Souboj ostrých čtyřkolek

Pokud vás dosavadní Fiesta ST odrazovala nepraktickou třídveřovou karoserií, máme pro vás dobrou zprávu. Nově bude v nabídce i „pětidvířko“, které dosud Ford nabízel jen americkým zákazníkům.

Ford Fiesta ST_2017 (14) Kromě sportovního volantu potaženého perforovanou kůží se interiér liší od jiných verzí Fiesty zejména sportovními sedadly Recaro. Fotky sedadel i dalších detailů najdete v kompletní galerii pod článkem

První Fiesta ST přišla v roce 2005 jako sportovní verze páté generace Fiesty. Měla atmosférický motor 2,0 l o výkonu 110 kW. Nástupnický model z roku 2013 už dostal přeplňovaný EcoBoost 1,6 l, naladěný na 134 kW. Loni se objevila i verze ST200 s výkonem 147 kW (200 k), která se u nás ale neprodává.

Výstavní premiéra čeká novou Fiestu ST na březnovém autosalonu v Ženevě. Další informace si můžete přečíst v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?