Také Bentley se pomalu loučí se zažitými pořádky, které se nesly v duchu velkých spalovacích motorů, a vydává se cestou elektrifikace. Pokud byste si tedy ještě chtěli pořídit něco s ikonickým šestilitrovým motorem W12, máte jednu z posledních možností. Automobilka představila nový Flying Spur Speed a při té příležitosti rovnou připomněla, že jde o jeden z posledních modelů osazených tímto motorem.
Nový Flying Spur Speed se postaví na vrchol nabídky tohoto luxusního sedanu, přičemž půjde o verzi, která bude ze všech nejvíce zaměřená na řidiče. Důvodem je zejména přítomnost vrcholného dvanáctiválce naladěného v případě varianty Speed na 635 koní a 900 Nm. Motor je spojen s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou ZF, stejně jako tomu je v případě Continentalu GT. Sprint na 100 km/h proběhne za pouhých 3,8 s a nejvyšší rychlost činí 333 km/h.
Rychlostního maxima dosahuje britská novinka na šestku, sedmička a osmička jsou zde pro ekonomické cestování na dlouhé trasy. Podle metodiky WLTP by si měl vůz říci v průměru pouze o 15 l/100 km.
Samozřejmostí je také pohon všech kol. Stále hnaná je zadní náprava, systém podle potřeby připojuje nápravu přední. Jak moc, to záleží na zvoleném jízdním režimu. V režimech Comfort a Bentley proudí na přední nápravu až 480 Nm, zatímco v režimu Sport to je pouze 280 Nm. Jízdní vlastnosti vylepšuje také standardně dodávané řízení zadní nápravy nebo 48V systém aktivních stabilizátorů. Zdivočelý sedan krotí obří brzdy. Kotouče na přední nápravě mají 42 cm.
Ani Speed ale nezapomíná na luxus. Všechna sedadla mají například vyhřívání, ventilaci, masáž a jsou elektricky nastavitelná. Ta přední ve 24 směrech, ta zadní ve 14 směrech. Součástí výbavy jsou i sportovní kovové pedály, loga „Speed“ nebo upravená grafika přístrojového štítu odkazující na sportovní zaměření auta. Na vnější karoserii se mění jen detaily typu černé masky nebo nových disků o velikosti 22 palců.
Bentley už dříve oznámilo, že svůj první elektromobil představí za necelé tři roky. Počínaje rokem 2026 už nebude k dispozici žádný model, který by používal pouze spalovací motor. Vždy půjde o hybrid. Nejpozději v roce 2030 se pak z největšího výrobce dvanáctiválcových automobilů stane značka prodávající výhradně elektromobily.