Jak napovídá číslovka v názvu, srdcem nového Tigeru je tříválec s větším zdvihovým objemem než doposud. Kubatura převrtaného motoru činí přesně 888 cm3, maximální výkon však zůstal na hodnotě 70 kW (95 k). Stejným výkonem disponuje i stávající osmistovka, u novinky se však špička výkonové křivky posunula níž a posílilo střední pásmo. O téměř 10 % pak narostl točivý moment jehož maximum 87 Nm teď bude k dispozici už v 7250 otáčkách, tedy o 750 ot. dříve než u letošního modelu Tiger 800. Plnění normy Euro 5 je od roku 2020 u novinek povinností, reorganizace pořadí zapalování jednotlivých válců slibuje výživnější dynamiku.
Modernizace pohonné jednotky však zdaleka není jedinou změnou. Motor se v rámu posunul o znatelné 4 centimetry směrem dopředu (díky chladiči rozdělenému na dvě poloviny), a v souvislosti s tímto krokem se kontruktéři museli pověnovat také příhradovému rámu. Jeho podsedlová část je nyní uchycena na šroubech a šetří nejen hmotnost, ale také náklady na případné opravy po pádu.
Před detailnější prohlídkou podvozku je třeba se nejprve seznámit s jednotlivými verzemi nového Tigeru 900. Základní model doplňuje v nabídce cestovněji vybavená varianta GT a off-roadově zaměřená verze Rally. Obě specializované varianty lze navíc pořídit ve vyšší specifikaci Pro, což dává dohromady celkem pět různých modelů. Tlumiče značky Marzochi přitom najdete u silničně orientovaných variant, přičemž GT a GT Pro (s větším 21palcovým předním kolem) mají na rozdíl od základního modelu plně nastavitelné odpružení. Showa dodala shodné, plně nastavitelné komponenty s vyššími zdvihy na modely Rally a Rally Pro.
Mílový krok vpřed udělal Triumph v oblasti elektroniky. Asistenčním systémům teď dodává podklady inerciální měřicí jednotka, modely Pro nabízí quickshifter v základní výbavě, a sedmipalcový TFT displej chybí pouze u základního Tigeru 900. První kusy se na prodejnách objeví v dubnu 2020, ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.
Tohle je pořádný žihadlo, ale na tenhle stroj nemám dostatek peněz. Nedávno jsem se rozhodla vylepšit si svou motorku a pořídila si nové příslušenství k motorkám. Teď už mi tma na cestách nevadí, protože mám perfektní osvětlení s výkonnými světlomety, které mi zaručují lepší viditelnost a bezpečnou jízdu i za šera.