Vrcholné provedení modelu MG4 nese přídomek XPower, který byl v minulosti vyhrazen jen pro velmi výkonné modely MG ZT XPower 385 a MG XPower SV. Má být moderní reinkarnací ducha modelu MGB ze 60. let, který umožnil mnoha lidem přístup ke skutečnému sportovnímu vozu.
Novinka v současné době dokončuje proces finálního ladění v reálných podmínkách na silnicích napříč Evropou. Po testech v Göteborgu, Oslu, Mnichově, Amsterdamu a Paříži byl testovací tým zastižen fotografy i v okolí hlavního španělského města Madridu. Jízdní zkoušky tam probíhaly za vysokých teplot a ve velkých nadmořských výškách.
Celkově mají zkušební vozy najeto již více než 25 000 kilometrů po evropských silnicích. Cílem je optimalizovat dynamické chování a přizpůsobit nastavení odpružení, řízení, brzd a odezvy motoru podmínkám starého kontinentu. Kromě toho se současně provádí i četné testy nabíjecích procesů v široké škále poskytovatelů elektřiny, aby se prokázala úplná kompatibilita nabíjení v celé Evropě.
Nejsilnější MG pokoří i Teslu
Top verze řady MG4 pohání dva výkonné elektromotory (jeden na každé nápravě), které disponují kombinovaným nejvyšším výkonem 320 kW (434 k) a točivým momentem 600 Nm. Díky systému launch control má mít brilantní akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 s, čímž je výrazně před Teslou Model 3 Long Range (4,4 s) a na dohled od Tesly Model 3 Performance (3,3 s).
MG4 XPower využívá stejnou baterii o kapacitě 61,4 kWh jako MG4 Trophy. Nabití z 10 na 80 % je díky rychlonabíjení 150 kW možné již za 35 minut. MG myslelo i na ty nejpurističtější fanoušky, kteří se chtějí svézt na okruhu: k dispozici je jízdní režim Track, který omezuje zásah elektronických jízdních asistentů, aby si mohli užívat skutečné „pilotování“. Diferenciály mají elektronickou uzávěrku, kterou značka označuje jako XDS. Model MG4 XPower navíc dostal upravený podvozek a odpružení, větší 18“ kola a účinnější brzdy s oranžovými brzdovými třmeny. K dispozici bude sedm barev četně nové „Racing Green“.
Sportovní naturel se bude v kabině projevovat sportovními sedadly s alcantarovým potahem a také pedály s kovovými ploškami. Kvůli objemnějšímu elektromotoru umístěnému za zadními sedadly údajně klesne objem zavazadlového prostoru z 363 na 289 litrů.
Premiéru nová výkonná verze oslaví v polovině července na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.
Zdroj: DrivingElectric, British Motors