Nové BMW řady 8 není jen koncept. Vyrábět se začne už příští rok

26.05.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Koncept BMW řady 8 půjde do výroby už příští rok

  • O další rok později se začne vyrábět kabriolet

  • Techniku si luxusní řada 8 půjčí od BMW řady 7

  • Vzduchové odpružení a natáčení zadní nápravy bude v základu

Po včerejším předčasném úniku fotografií tu konečně máme oficiální snímky nového luxusního kupé BMW řady 8. Ačkoli se prozatím jedná o koncept, který se ukáže tento víkend na festivalu Concorso d’Eleganza Villa d’Este, s představením produkčního modelu se počítá už příští rok. BMW slibuje na rok 2018 největší modelovou ofenzivu ve svých dějinách. Řada 8 nahradí v nabídce kupé, kabriolet a sedan BMW řady 6.

BMW 8 (8) Koncept odkazuje na slavné kupé z přelomu 80. a počátku 90. let. Stejně jako tehdy i teď chce být řada 8 technicky na vrcholu
BMW 8 (17) V interiéru BMW řady 8 dojde před sériovou výrobou jen k drobným změnám. Celkové rozvržení už zůstane zachováno

U kupé, které připomíná legendární model z přelomu 80. a počátku 90. let, to ale nekončí. V roce 2019 dorazí ještě kabriolet, takže Mercedes-Benz třídy S Coupé a Cabrio to budou mít zase o něco těžší. Design konceptu navrhl John Buckingham, který pracuje v kalifornském studiu BMW DesignWorks. Novinka také předznamenává velkou změnu designového jazyka u BMW.

Nechybí samozřejmě LED světla a spousta dalších moderních detailů. Uvnitř můžete vidět odklon od klasických „budíků“ a tlačítek, vše se už bude obsluhovat přes dotykové displeje. Interiér konceptu vypadá poměrně „sériově“, příliš se toho měnit nebude.

Doporučujeme: Nové BMW M5 ukazuje, jak umí driftovat s vypínatelným pohonem 4×4

Jak se dalo předpokládat, pro koncept BMW upravilo platformu CLAR z BMW řady 7. Ta masivní 21" kola konceptu se dokonce dostanou do výroby jako příslušenství za zvláštní příplatek. Zajímavostí je, že sériový model dostane vzduchové odpružení a aktivní natáčení zadní nápravy už v základní výbavě.

Standardní modely budou mít tradiční pohon zadních kol, ale počítá se samozřejmě i s pohonem všech kol xDrive. Automatické převodovky budou standardem, manuál v tomhle autě už nedostanete. O motorech zatím BMW nemluví. Počítejme s vrcholnými provedeními stávajících jednotek, tedy s řadovými šestiválci 3,0 l a osmiválci 4,4 l. Ten dvanáctiválec z BMW M760i by luxusnímu kupé řady 8 určitě slušel, na druhé straně spektra bude i hybridní pohon.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?