BMW se po představení základní verze nové řady 3 (G20), kombíku Touring a plug-in hybridu chystá na odhalení vrcholné varianty M3, která samozřejmě přijde také jako kupé M4. Z minulosti víme, že tyto novinky dorazí jako čtyřkolky s automatickou převodovkou. Aktuálně se ale objevily informace, které zajisté potěší zastánce klasické podoby sportovního sedanu.
Ano, BMW M3/M4 připravované nové generace bude existovat také v provedení s pohonem pouze zadní nápravy a s manuální převodovkou. Kolegům z BMWBlogu to nedávno potvrdil šéf divize M Markus Flasch. V rozhovoru prohlásil, že manuální převodovka je velmi důležitá. Sice nepřináší žádné výhody z pohledu sportovního svezení, protože automat je zkrátka rychlejší, ale přítomnost řadicí páky znamená charakter.
Podle informací BMWBlogu tedy mnichovská automobilka nabídne dvě specifikace, a sice M3/M4 opatřené čtyřkolkou, kde bude automat jedinou možností, ale zároveň přijde také zadokolka, u které zájemci dostanou na výběr mezi automatem a manuálem.
Je rozhodně sympatické, že BMW s touto možností počítá i pro nadcházející generaci. On totiž každý internetový diskutující sice touží po zadokolkce s manuálem, reální zákazníci ale v naprosté většině případů preferují automat. Je tedy otázkou, zda se nakonec modelů M3/M4 ve verzi opatřené manuálem nakonec nedočkají pouze vybrané trhy.
Jinak o pohon nových mnichovských expresů se bude starat přeplňovaný šestiválec, který už nabízejí BMW X3 M/X4 M. Na výběr budou varianty naladěné na 353 kW (480 k) a 375 kW (510 k). Pohon zadní nápravy by měl být dostupný pouze v kombinaci se slabší verzí.
Původně se hovořilo o tom, že BMW novou M3/M4 představí ještě letos, BMWBlog ale aktuálně slibuje premiéru až na polovinu příštího roku. Šéf divize M Markus Flasch každopádně v rozhovoru také prozradil, že už se projel s předsériovými exempláři a že už ty byly fantastické. Takže se zjevně máme na co těšit.