Také Citroën si připravil pro ženevský autosalon zajímavou novinku. Začátkem března ukáže veřejnosti novou generaci modelu Berlingo. Jestli si teď říkáte, že zrovna Berlingo nepovažujete za zajímavý vůz, pak třeba můžete mít i pravdu, ale pro francouzskou automobilku jde o velice důležitý model. Celkově je to její druhé nejprodávanější auto (po modelu C3), přičemž v minulém roce šlo v sedmnácti zemích dokonce o vůbec nejprodávanější Citroën. Nic na tom nezměnil ani fakt, že dosluhující druhá generace se představila před deseti lety.
Vzhled nového Berlinga navazuje na ostatní modely značky. Opět tu máme rozdělená světla, která se tolik zalíbila automobilce Hyundai, nebo plastové obložení dveří Airbump. Ano, i Berlingo v dnešní době musí alespoň trochu vypadat jako SUV.
Doporučujeme: Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Třetí generace Citroënu Berlingo částečně stojí na platformě EMP2. Přední část je podobná tomu, co používají ostatní modely koncernu PSA, ta zadní údajně zůstala shodná s dosluhující druhou generací. Automobilka nabídne dvě verze. Základní provedení M měří na délku 4,4 m, respektive je o 2 cm delší oproti stávající verzi. K dispozici ovšem bude také varianta XL, prodloužená na 4,75 m. V prvním případě se bavíme o rozvoru 2,78 m, v tom druhém má rozvor hodnotu 2,97 m. Verze XL může být sedmimístná.
Citroën slibuje podstatně lepší pohodlí a více místa pro cestující vzadu, kteří budou sedět na trojici stejně velkých sedadel. Ta lze samozřejmě z vozu zcela vyjmout. Sedmimístná verze navíc nabídne prostřední řadu posuvnou v rozsahu 130 mm. Základní objem zavazadelníku Berlinga M je 775 litrů, došlo tedy k mezigeneračnímu nárůstu o 100 litrů. U verze XL to je 1050 litrů. Samozřejmostí je možnost sklopit opěradlo u sedadla spolujezdce. Nové Berlingo pak zvládne odvézt věc dlouhou až 2,7 m, respektive 3,05 m v případě provedení XL. Současně najdete různě po autě rozmístěných dalších 28 úložných přihrádek.
Částečná přítomnost platformy EMP2 umožnila použití řady asistenčních systémů. Už i tato osobní dodávka tak nabídne adaptivní tempomat, přednárazový asistenční systém, hlídání jízdních pruhů, ale také barevný head-up displej, čtení značek, sledování mrtvých úhlů, automatické přepínání dálkových světel a k dispozici bude i systém Grip Control.
Doporučujeme: Co ukázala diagnostika našeho Peugeotu 2008? Třeba že Grip Control není příliš potřeba
Jak je u automobilky Citroën zvykem, popisu techniky, respektive motorů, se obsáhlá tisková zpráva věnuje naprosto minimálně. Z toho mála vyplývá, že nové Berlingo dorazí se zážehovými přeplňovanými tříválci 1.2 PureTech, naladěnými na 110 a 130 koní (81 a 96 kW). Druhá zmíněná verze bude spojená s osmistupňovým automatem a do prodeje přijde až příští rok. Paleta vznětových jednotek zahrnuje čtyřválec 1.6 BlueHDi o výkonu 75 nebo 100 koní (55, resp. 74 kW). Vrcholem bude nový motor 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní (96 kW). Ten bude možné kromě manuálu kombinovat také s osmistupňovým automatem.
Berlingo se poprvé objevilo v roce 1996. Od té doby předchozí dvě generace vyprodukovaly více než 3,3 milionu prodaných exemplářů. Ta nejnovější třetí se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku.