Nové Bentley Continental Supersports je nejrychlejší čtyřsedadlový vůz světa

30.01.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový Continental Supersports představuje špičkový grand tourer

  • Největší zrychlení ze všech dosud vyráběných Bentley: 0-60 mph za 3,4 vteřin (0-100 km/h za 3,5 vteřin); nejvyšší dosahovaná rychlost 209 mph (336 km/h)

  • Dosud nejsilnější Bentley: 710 PS (700 bhp), 1017 Nm (750 lb.ft.)

  • Úžasné schopnosti se snoubí s vytříbeností a luxusním pocitem z jízdy

  • Jedinečný styling jen podtrhuje výkonnostní potenciál; k dispozici jako coupé nebo kabriolet

Společnost Bentley Motors dnes představuje svůj dosud nejrychlejší a nejsilnější výrobní model: nové Bentley Continental Supersports.

Díky maximální dosahované rychlosti 209 mph (336 km/h) a zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu za 3,4 vteřiny (0-100 km/h za 3,5 vteřiny) je nový Continental Supersports nejrychlejším a nejsilnějším luxusním čtyřsedadlovým vozem na světě.

Také jeho sourozenec s plátěnou střechou, Continental Supersports Convertible, je nejrychlejším čtyřsedadlovým kabrioletem na světě. Sprint z 0 na 60 mil za hodinu vytáhne za 3,7 vteřiny (0-100 km/h za 3,9 vteřiny) a je schopen přitom dosáhnout maximální rychlosti 205 mph (330 km/h).

Díky silnému motoru Bentley W12, který byl pro model Supersports speciálně upraven a vybaven novými vysokovýkonnostními turbodmychadly a dalšími prvky. Díky systému rozložení točivého momentu je Continental Supersports mrštný, ale zároveň silný. Jedinečné stylingové prvky uvnitř vozu i na karoserii propůjčují novému modelu atletičtější vzhled, a podtrhují tak jeho výkonnostní potenciál.

Continental Supersports nabízí rychlost supersportovního vozu a vysoce koncentrovaný jízdní zážitek. Nedělá však kompromisy ani pokud jde o vytříbenou kvalitu jízdy, na kterou jsou zákazníci u modelů Continental zvyklí. Díky tomuto spojení extrémního luxusu a výkonu je Supersports modelem, který zároveň definuje i ovládá třídu vozů grand touring.

Wolfgang Dürheimer, předseda představenstva a generální ředitel Bentley Motors uvedl: „Název Supersports je pro Bentley legendou. Od vůbec prvního modelu Supersports z dvacátých let dvacátého století, přes Continental Supersports z roku 2009, až po dnešní třetí ztělesnění tohoto ikonického modelu – je to název, který vyvolává nadšení, touhu a vzrušení. Pouze Bentley může vytvořit vůz, který v sobě dokáže takto spojit ohromné výkony a bezkonkurenční luxus.“

Extrémní síla a točivý moment; vynikající výkony

Speciálně vyráběný pohon s motorem Bentley W12 v sobě spojuje extrémní sílu a točivý moment, a nabízí tak vzrušující výkony.

Klíčem k vyššímu výkonu modelu Supersports je nová konstrukce vysokokapacitních turbodmychadel a upravený systém chlazení přeplňovaného vzduchu. Ten zvyšuje tlak v turbodmychadle a dává tak motoru ještě větší sílu. Aby bylo možné této vyšší síly řádně využít, došlo i k úpravám klikového ústrojí Continentalu, včetně hlavních ložisek a ložisek na ojnici.

Tyto úpravy motoru vedly v porovnání s modelem Supersports z roku 2009 k nárůstu o 80 PS (79 bhp) a 217 Nm (160 lb.ft.) – což je desetiprocentní zvýšení poměru síly k hmotnosti a pětadvacetiprocentní zvýšení poměru točivého momentu k hmotnosti. Maximální rychlost se zvýšila o pět mil za hodinu (a čas zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu se zkrátil o 0,3 vteřiny).

Supersports je rovněž vybaven konvertorem točivého momentu, který se rychleji uzamkne a umožňuje tak vozu co nejlépe využít vyššího točivého momentu, který dosahuje 1017 Nm (750 lb. ft.). Akcelerace z nuly je díky tomu ještě rychlejší.

Aby se tyto úžasné výkony daly také zkrotit, je nový Supersports vybaven výkonnými keramicko-uhlíkovými brzdami s vylepšeným chlazením. Brzdové kotouče jsou největší svého druhu na světě a poskytují vynikající výkony s minimálním snížením výkonu v extrémních podmínkách.

Brzdy se skrývají za lehkými jedenadvacetipalcovými koly z kované lehké slitiny. Společně tak ušetří 20 kilogramů neodpružené hmoty. Dalších pět kilogramů je možné ušetřit s volitelným titanovým výfukovým systémem. Nový model Supersports je nejlehčím ze všech současných vozů Continental GT a je lehčí než čtyřsedadlový model Supersports z roku 2009.

Aby byl zážitek z jízdy ještě mocnější, je výfukový systém vozu upraven tak, aby dýchal volněji a nabízel nezaměnitelnou zvukovou kulisu Bentley, kdy se při přeřazení na nižší rychlostní stupeň ozve zapraskání podobné výstřelu z pušky.

Dokonalé ovládání a luxusní provedení

Těmto výkonům odpovídá také sportovní ovládání vozu. Supersports má speciálně kalibrovanou a modernizovanou verzi systému rozložení točivého momentu, kterou jsme poprvé představili u vozu Continental GT3-R.

Tento dynamický systém během akcelerace na výjezdu ze zatáčky odděleně brzdí přední i zadní kola, aby se zvýšil výkon vozu. Zároveň zachová plnou sílu u nebržděných kol a při zatáčení přibrzdí vnitřní zadní kolo, aby se zvýšila agilita. Má rovněž speciálně vytvořenou, méně rušivě kalibrovanou stabilizaci pro preciznější reakce podvozku.

I u nového Supersports je zachováno rozložení točivého momentu typické pro systém pohonu všech kol Bentley, a to ve prospěch zadní nápravy. Standardně motor posílá 60 procent své síly zadním kolům pro vyrovnanější a sportovnější jízdu, s možností upravit rozložení mezi zadní a přední kola v závislosti na přilnavosti povrchu.

I přesto, že se Supersports soustředí na svižnější dynamiku jízdy, zachovává si dynamické nastavení jeho sníženého a tužšího podvozku všechny kvality nezbytné pro luxusní jízdu i ve chvílích, kdy pasažéři potřebují cestovat na větší vzdálenosti v absolutním pohodlí.

Specifický design naznačuje vysoké výkony 

Nový Continental Supersports se může v exteriéru i v interiéru chlubit jedinečnými stylingovými prvky, které odrážejí značné navýšení výkonnosti tohoto špičkového grand toureru.

Změny v exteriéru zahrnují nový tvarový design předního i zadního nárazníku, v němž je integrován karbonový splitter, respektive difuzor, ale také nové rozšířené prahy a nasávače vzduchu na kapotě, rovněž v provedení z karbonového vlákna, boční výdechy na předních blatnících v černém lesku a nový vroubkovaný design koncovky výfuku v černém lesku. Dramatický vzhled karoserie doplňují tmavě tónovaná přední i zadní světla a černé kovové doplňky na mřížce chladiče, světlech, zadním nárazníku, klikách dveří a okenních lištách.

Pro karoserie typu coupé nabízíme i kombinaci volitelného, aerodynamicky konstruovaného zadního spoileru a předního splitteru, nové symboly Supersports, nový černý a lesklý broušený povrch u jedenadvacetipalcových kovaných kol z lehké slitiny a volitelné boční polepy. Dalším volitelným prvkem, který ještě posílí dojem vyšších výkonů vozu, je lesklý kryt motoru z karbonového vlákna ozdobený značkou Supersports.

Nový kabriolet Continental Supersports Convertible nabízí stejný luxus a prvotřídní provedení jako coupé, ale stisknutím jediného tlačítka z něj vytvoříte otevřený tourer, za kterým se budou všichni otáčet. Vícevrstvá plátěná střecha zajišťuje prvotřídní provedení a zvukovou izolaci. Byla podrobena nejpřísnějším testům za nejrůznějších podmínek, od -30°C do +50°C či více, a je tedy nejen schopna odolat monzunovým dešťům, ale i za těch nejchladnějších dnů dokáže ve vnitřním prostoru zachovat příjemné teplo bez nejmenších známek průvanu.

Další praktická funkce, ohřívání krku, umožňuje pohodlnou a příjemnou jízdu s otevřenou střechou i v chladnějších jarních a podzimních dnech. Se sklopenou střechou nabízí kabriolet Continental Supersports Convertible senzační výkony a větší potěšení z jízdy pro všechny smysly. Se zavřenou střechou je pak po celý rok stejně praktický jako jeho protějšek s karoserií coupé.

Uvnitř vozu pak zážitek ze soudobého britského luxusu umocňuje spousta speciálně vyráběných stylingových detailů.

Jedinečného barevného efektu bylo dosaženo použitím tří barev: jde o první tříbarevný interiér v této generaci Continental GT. Nové prošívání ve tvaru kosočtverců na sedadlech a dveřních panelech, provedených v alcantaře, vytváří nový typický rys vozu, a kostkované karbonové obkladové panely Supersports rozšiřují stávající seznam deseti dostupných dýh a technických povrchů. Interiér je doplněn novým vyšívaným emblémem Supersports a pro vůz Supersports speciálně vyráběným volantem a jedinečnou řadicí pákou s prvky v alcantaře.

Řidičům, kteří mají zájem o intenzivnější akustický zážitek, nabízíme možnost titanového výfuku. Kromě toho, jak vzrušující zvuk vydává, titanový systém také snižuje hmotnost vozu.

Pro zákazníky, kteří mají zájem o model Supersports a chtěli by si ho vybavit dalšími osobními prvky, je k dispozici balíček „X Specification“, který zahrnuje osm jedinečných možností dvoubarevného provedení karoserie a karbonová boční zrcátka a pedály. Jeho součástí je také možnost titanového výfuku a karbonového povrchu u interiérových dveřních panelů a krytu motoru a lesklý černý povrch u 21 palcových kovaných kol.

Stejně jako všechny ostatní vozy Bentley můžeme i model Supersports předat zručným a zkušeným řemeslníkům Mullineru, specializovaného karosářského oddělení Bentley, kteří zákazníkovi splní jeho individuální požadavky. 

Supersports: Nedostižný luxus a výkony

Model Continental Supersports z roku 2009 si získal celosvětové uznání za unikátní spojení extrémní dynamiky a bezkonkurenčního luxusu.

Nový Supersports v těchto oblastech dosahuje ještě vyšších úrovní konstruktérské dokonalosti. Tento model je nejrychlejším čtyřdveřovým vozem světa, zároveň však zůstává luxusním coupé či kabrioletem pro každodenní vyžití.

Continental Supersports představuje vrchol luxusu a výkonnosti vozů Bentley a je dokonalým ztělesněním modelu, který nastavil laťku luxusu ve třídě grand touring.

Technické specifikace

Continental Supersports Continental Supersports Convertible
Motor
Typ 6 litrový se dvěma turbodmychadly, nepřímé vstřikování W12
Max. výkon 700 bhp / 710 PS / 522 KW @ 6000 ot./min.
Max. točivý moment 1017 Nm / 750 lb.ft @ 2050 – 4500 ot./min.
Převodovka
Typ Osmistupňová automatická ZF převodovka s Quickshiftem, Block Shifting, řazení pomocí pádel na volantu
Poháněné nápravy Stálý pohon všech kol (40:60 ve prospěch zadní nápravy)
Poměry 1.: 4,71; 2.: 3,14; 3.: 2,1; 4.: 1,67; 5.: 1,29; 6.: 1,00; 7.: 0,839; 8.: 0,667
Koncový převod 2,85
Brzdy
Přední 420 mm, karbid křemíku s uhlíkovými vlákny, příčně drážkované
Zadní 356 mm, karbid křemíku s uhlíkovými vlákny, příčně drážkované
Kola a pneumatiky
Kola 21" x 9,5 J kovaná kola z lehké slitiny s povrchem ve dvou provedeních
Pneumatiky 275/35 ZR21
Řízení
Typ Hřebenové, elektronicky ovládaný posilovač řízení ZF servotronic reagující na rychlost
Počet otáček volantu mezi krajními polohami 2,6 otáček
Poloměr otáčení 11,3 m
Podvozek
Přední náprava Čtyřprvková s dvojitými příčnými rameny, počítačem ovládané samovyrovnávací odpružení, stabilizátor
Zadní náprava Lichoběžníková víceprvková, počítačem ovládané samovyrovnávací odpružení, stabilizátor
Odpružení a tlumiče Průběžná regulace tlumičů, vyladěno pro dynamické výkony
Rozměry
Rozvor 2746 mm / 108,1”
Celková délka 4806 mm / 189,2”
Šířka (tělo karoserie) 1944 mm / 76,5”
Šířka (vč. zrcátek) 2227 mm / 87,7”
Celková výška 1394 mm / 54,9” 1403 mm / 55,2”
Palivová nádrž 90 litrů / 20 britských galonů / 24 amerických galonů
Objem zavazadlového  prostoru 358 litrů / 12,6 ft3 260 / 9,18 ft3
Hmotnost bez nákladu (EU) 2280 kg / 5027 lb 2455 kg / 5412 lb
Celková hmotnost vozidla 2750 kg / 6063 lb 2900 kg / 6393 lb
Výkon
Maximální rychlost 209 mph / 336 km/h 205 mph / 330 km/h
0-60 mph 3,4 s 3,7 s
0-100 km/h 3,5 s 3,9 s
Spotřeba paliva (EU cyklus)*
Ve městě 11,6 mpg / 24,3 litry/100 km 11,6 mpg / 24,4 litry/100 km
Mimo město 26,4 mpg / 10,7 litrů/100 km 25,7 mpg / 11,0 litrů/100 km
Kombinovaná 18 mpg / 15,7 litrů/100 km 17,8 mpg / 15,9 litrů/100 km
Emise CO2 358 g/km 362 g/km
Spotřeba paliva (EPA cyklus)**
Ve městě (US mpg) Bude potvrzeno později Bude potvrzeno později
Mimo město (US mpg) Bude potvrzeno později Bude potvrzeno později
Kombinovaná (US mpg) Bude potvrzeno později Bude potvrzeno později
Emisní kontrola EU 6 a US LEV II

 

* Údaje o spotřebě paliva jsou předběžné a podléhají typovému souhlasu.

** Údaje o spotřebě paliva jsou předběžné a podléhají osvědčení EPA.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?