Před pár dny představila automobilka Audi modely S6 a S7 nové generace. Hlavní změnou byla instalace naftového motoru u verzí určených pro evropské trhy. Stejná novinka se aktuálně týká dalších dvou modelů. Automobilka totiž odhalila S5 a S5 Sportback v upraveném provedení, které (jak už určitě tušíte) nově zamíří do Evropy se stejným naftovým motorem.
Konkrétně se jedná o vznětový třílitrový šestiválec vybavený kromě klasického turbodmychadla také elektrickým kompresorem, který má zajistit patřičně rychlé reakce na přidání plynu. V případě S5 a S5 Sportback je jednotka naladěna na 255 kW (347 k) a 700 Nm, u S6 a S7 slibovalo Audi výkon 257 kW (349 k). Oproti původní benzinové jednotce to tak není příliš dramatická změna. Motor 3.0 TFSI, který mimochodem zůstává v nabídce na většině mimoevropských trhů, měl 260 kW (354 k) a 500 Nm.
Zatímco benzinové provedení zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,7 s (u klasického kupé), naftová varianta potřebuje o desetinu sekundy méně. S5 Sportback TDI se pak rozjede na 100 km/h za 4,9 s. Nejvyšší rychlost 250 km/h je daná omezovačem. I díky skutečnosti, že také naftové modely S5 jsou mild-hybridy, má být spotřeba velmi nízká. Audi uvádí hodnotu 6,2 l/100 km pro kombinovaný provoz.
Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol pracující se základním poměrem 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Stejně jako u S6/S7 si také u S5 můžete připlatit za aktivní zadní diferenciál nebo adaptivní tlumiče. Bez příplatku pak dostanete osmnáctipalcová kola, na přání se budou dodávat disky o velikosti 19 a 20 palců.
Naftové Audi S5 a S5 Sportback vstoupí do prodeje na evropském trhu v květnu. V Německu budou oba modely začínat částkou 65 300 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun.