Nové Audi S5: Další dieselový rychlík s elektrickým kompresorem má po premiéře

4 nové názory
  • Po S6 a S7 dostaly dieselový šestiválec s elektrickým kompresorem také modely S5 a S5 Sportback 

  • Novinka nahradí na evropských trzích stávající zážehový šestiválec o výkonu 354 koní

  • Vznětové provedení nabídne 347 koní a 700 Nm. Při akceleraci bude nepatrně pomalejší oproti benzinové verzi

  • Audi S5 TDI a S5 Sportback TDI dorazí do prodeje v květnu 

Před pár dny představila automobilka Audi modely S6 a S7 nové generace. Hlavní změnou byla instalace naftového motoru u verzí určených pro evropské trhy. Stejná novinka se aktuálně týká dalších dvou modelů. Automobilka totiž odhalila S5 a S5 Sportback v upraveném provedení, které (jak už určitě tušíte) nově zamíří do Evropy se stejným naftovým motorem.

Konkrétně se jedná o vznětový třílitrový šestiválec vybavený kromě klasického turbodmychadla také elektrickým kompresorem, který má zajistit patřičně rychlé reakce na přidání plynu. V případě S5 a S5 Sportback je jednotka naladěna na 255 kW (347 k) a 700 Nm, u S6 a S7 slibovalo Audi výkon 257 kW (349 k). Oproti původní benzinové jednotce to tak není příliš dramatická změna. Motor 3.0 TFSI, který mimochodem zůstává v nabídce na většině mimoevropských trhů, měl 260 kW (354 k) a 500 Nm.

Nové Audi S6/S7 přichází do Evropy s dieselovým šestiválcem a elektrickým kompresorem
Přečtěte si také:

Nové Audi S6/S7 přichází do Evropy s dieselovým šestiválcem a elektrickým kompresorem

Zatímco benzinové provedení zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,7 s (u klasického kupé), naftová varianta potřebuje o desetinu sekundy méně. S5 Sportback TDI se pak rozjede na 100 km/h za 4,9 s. Nejvyšší rychlost 250 km/h je daná omezovačem. I díky skutečnosti, že také naftové modely S5 jsou mild-hybridy, má být spotřeba velmi nízká. Audi uvádí hodnotu 6,2 l/100 km pro kombinovaný provoz.

Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol pracující se základním poměrem 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Stejně jako u S6/S7 si také u S5 můžete připlatit za aktivní zadní diferenciál nebo adaptivní tlumiče. Bez příplatku pak dostanete osmnáctipalcová kola, na přání se budou dodávat disky o velikosti 19 a 20 palců.

Naftové Audi S5 a S5 Sportback vstoupí do prodeje na evropském trhu v květnu. V Německu budou oba modely začínat částkou 65 300 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun.

 

gjoctsxkeo (neregistrovaný)
Nové Audi S5: Další dieselový rychlík s elektrickým kompresorem má po premiéře - Autobible.cz agjoctsxkeo [url=http://www.gzm8x9543ve1s30ube0ay0203b388azks.org/]ugjoctsxkeo[/url] gjoctsxkeo http://www.gzm8x9543ve1s30ube0ay0203b388azks.org/
Petr (neregistrovaný)
Doufám,že nafta bude nejpozději do 5 let zakázána!!!Co to pomůže,že pár tisíců motoristů ušetří na naftě pár korun,když léčení rakoviny stojí obrovské peníze.Pak nejsou ve zdravotnictví peníze,když má stále víc lidí rakovinu,kterou chytí od kouřících popelnic s nápisem TDI.Já jezdím 20 let na plyn a šetřím peníze a životní prostředí zároveň.Navíc jezdím levnějí než popelnice s nápisem TDI,které hlučně chrochtají a v zimě nejdou nastartovat.Navíc moderní zvyk mladochů nechat před domem nastartované TDI je vhodné na řešení chocholouškem.
Igi_pop (neregistrovaný)
Velmi velmi pekne :) cena sehr schon fur Deutchers only. Fur our land too expensive I think but car is pure passion
  • Našli jste v článku chybu?