Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na nerovnosti i riziko kolize

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nová generace Audi A8 dorazí s unikátně řešeným podvozkem

  • Elektromechanický systém odpružení bude reagovat na celou řadu podnětů a bude upravovat své nastavení zvlášť pro každé kolo 

  • Pokud hrozí riziko srážky, podvozek se zvýší 

  • Světová premiéra je naplánovaná na 11. července 

Příchod nové vlajkové lodi automobilky Audi se pomalu blíží, a tak se množí informace naznačující, s čím tato novinka dorazí. Ty aktuální se týkají unikátně řešeného podvozku, který údajně nabídne dokonalý komfort, ale zároveň i prvotřídní bezpečnost.

Doporučujeme: Audi RS5 doburácelo na český trh. Dva válce vyměnilo za dvě turba a naučilo se zatáčet

Nastupující generace Audi A8 dostane elektromechanické odpružení. U každého kola bude jeden elektromotor, převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou tyčí z titanu a páka. Ta prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 Nm. Celý popis vypadá poměrně složitě a zatím není úplně jasné, jak přesně mechanismus pracuje, nicméně Audi upozorňuje na výsledek. Tím má být skvělý komfort, ale zároveň prvotřídní stabilita při rychlé jízdě zatáčkami a nakonec i vyšší bezpečnost.

Podobně jako třeba u Mercedesu třídy S se i zde díky informacím z kamery mění nastavení odpružení u každého kola, takže se nová A8 prakticky nebude v zatáčkách ani při akceleraci a brzdění naklánět. Především ale doslova pohltí veškeré nerovnosti. Zajímavou funkcí je zvýšení světlé výšky v případě hrozící nehody. Pokud se na vás bude nějaký vůz řítit zboku a bude hrozit boční náraz, A8 zvýší na dané straně výšku podvozku o 8 cm. Díky tomu půjde náraz více do prahů, respektive do vysoce odolných částí auta. Zatížení cestujících se tak sníží až o padesát procent.

Doporučujeme: Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro — Stěhovák v utajení

Jízdním vlastnostem bude hrát do karet i přítomnost  řiditelné zadní nápravy. Právě ta je důvodem, proč rozměrná A8 nabídne menší průměr otáčení než A4. Už dříve také automobilka oznámila, že do své nové vlajkové lodi nasadí systém, kdy je místo klasického startéru použit malý elektromotor spojený s motorem za pomoci řemenu. Motor je proto možné vypnout a následně okamžitě nastartovat v rychlostech až do 160 km/h. Klasický startér zde bude používán pouze při prvním nastartování auta.

Audi oficiálně představí novou A8 11. července, vzhled vozu ale bude odhalen dříve. Nastupující vlajková loď si zahraje ve filmu Spider-Man: Homecoming. Ten bude do kin uveden už 28. června.

Otevřít tiskovou zprávu

Jiří (neregistrovaný)
Pardon za negativní komentář, ale jen přeháníte podívejte se na Mercedes Benz S class a jeho Active Body Control který je už na trhu několik let a v podstatě je to od audi stejný princip umožněn jiným technickým řešením (kvůli patentu) takže zase tak ULTRA unikátní a další superlativy co tu píšete rozhodne není. Sice tam S Klass zmiňujete ale pořád z toho co nabízí audi několik let po MB děláte velké HALO
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?