Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu

20.10.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nová generace Audi A7 Sportback využívá novou platformu

  • Všechny motorizace jsou mild-hybridní, jako u Audi A8

  • Prozatím je pod kapotou jen benzinový šestiválec

  • Evropský trh ale určitě dostane také turbodiesel

Audi A7 Sportback vstoupilo do své druhé generace, premiéru zažije na autosalonu v Los Angeles. A právě premiéra na americkém trhu je možná důvodem, proč zatím pod kapotou není turbodiesel, i když na evropském trhu by to bez něj asi moc dobře nešlo. Stejně jako nové Audi A8, také A7 Sportback stojí na nové platformě s 48V elektrickým systémem. Každá verze bude vlastně mild-hybrid.

Audi A7 Sportback LED světla jsou v základu. Můžete mít dokonce i přisvícení do zatáček pomocí laseru
Audi A7 Sportback Interiér jako by z oka vypadl nějakému konceptu. Hodně připomíná novou A8

Audi se při vývoji soustředilo na maximální zlepšení komfortu na palubě. Vůz má sice pořád bezrámová okna, ale údajně se podařilo snížit hluk v kabině. Koncepce jinak zůstává stejná, je to pětidveřový liftback. Ačkoli bude možné si připlácet za spoustu „hraček“, věci jako přední adaptivní LED světla či digitální multifunkční displej budou už v základu. Stejně tak všemožné bezpečnostní a asistenční systémy.

Audi A7 Sportback se prozatím představuje ve verzi 55 TFSI, což je nové značení motorizací této značky. Neznamená to ale nějaký osmiválec 5,5 l, nýbrž výkonovou kategorii, do které motor spadá. Ale není to ani 550 koní nebo 550 Nm. Pod kapotou je tak přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 500 Nm. Ano, my víme, je v tom zmatek. Ale lidi si zvyknou... Motor se může i za jízdy zcela vypnout, o pohon spotřebičů se pak stará rekuperovaná energie uložená v kompaktním akumulátoru, který se dobíjí výkonem 12 kW při brzdění. Audi uvádí spotřebu 6,8 litru na 100 km, což se zdá jako nereálná hodnota na benzinové auto schopné zrychlit na 100 km/h za 5,3 sekundy a rozjet se na 250 km/h.

Doporučujeme: Test ojetiny: Audi A8 je kvalitní a spolehlivé, ale šetřit na něm nemůžete

Nová generace Audi A7 Sportback je dlouhá 4969 mm, široká 1908 mm a vysoká 1422 mm, což jde úplně proti obvyklým postupům při představení nové generace. Vůz je totiž kratší (-5 mm), užší (-3 mm) a vyšší (+2 mm). Má ale delší rozvor (+13 mm). Nechybí adaptivní podvozek a natáčení zadní nápravy či variabilní řízení. Poloměr otáčení je o 0,55 metru menší.

Zvětšil se také kufr na 535 litrů v základním uspořádání a 1390 litrů po sklopení zadních sedadel. Vpředu i vzadu má být zároveň více prostoru na nohy a ramena, takže Audi má lépe řešený vnitřní prostor než dříve. V prodeji se Audi A7 objeví v únoru 2018 a za verzi 55 TFSI quattro S Tronic dáte minimálně 67 800 eur, tedy zhruba 1 750 000 korun.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?