Dvacet let po představení modelu A6 Allroad první generace přichází nejnovější generace čtvrtá. Audi opět vsadilo na osvědčený recept. Novému Allroadu dopřálo spoustu ochranných plastů kombinovaných s atraktivním designem a velkými (pro jízdu terénem nevhodnými) litými koly. Novinka bude zájemce lákat mimo jiné paletou motorizací, kterou tvoří výhradně naftové šestiválce.
V případě motoru 3.0 TDI jde samozřejmě o mild-hybridní jednotku. Spalovacímu šestiválci asistuje menší elektromotor připojený řemenem, jak to známe třeba od nových modelů S5, S6 nebo S7. A6 Allroad bude k dispozici ve třech výkonových úrovních.
Ta základní nabídne 170 kW (231 k) a 500 Nm, prostřední možností jsou parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm a úloha vrcholné varianty připadla na jednotku 55 TDI s 257 kW (349 k) a 700 Nm. Audi to sice v tiskové zprávě výslovně nezmiňuje, ale zdá se, že nejsilnější verze je stejný motor, jaký dostaly v nedávné době modely S6 nebo S7. Identické parametry nasvědčují tomu, že i A6 Allroad nabídne diesel vybavený elektrickým kompresorem. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne u této vrcholné varianty pouze za 5,2 s. Spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti litrů.
Všechny dostupné motorizace jsou kombinovány s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Ten bude možné na přání doplnit ještě o aktivní zadní diferenciál. Další částí standardní výbavy je adaptivní vzduchové odpružení. Při běžné jízdě v režimech Auto nebo Comfort je světlá výška 139 mm, v rychlostech nad 120 km/h se sníží o 15 mm a při aktivaci režim Offroad se naopak zvedne o 30 mm. Manuální aktivací lze podvozek zvednout až o 45 mm. Audi bude nabízet také systém řízení zadních kol.
Další věci už známe z klasické A6. Těšit se tak můžete na prvotřídní materiály, propracované multimediální systémy, spoustu výbavy a velmi prostorný interiér. V Evropě se nový Allroad začne prodávat ještě během června, přičemž Audi nabídne také speciální výroční edici 20 Years Allroad.