Nové Audi A6 Allroad dostalo do standardní výbavy vzduchové odpružení, pohon všech kol a třílitrový diesel

1 nový názor
  • Audi představilo A6 Allroad čtvrté generace 

  • Standardem pro nový Allroad je vzduchové odpružení, pohon všech kol a třílitrový naftový šestiválec 

  • Nové Audi A6 Allroad se začne prodávat ještě v červnu 

Dvacet let po představení modelu A6 Allroad první generace přichází nejnovější generace čtvrtá. Audi opět vsadilo na osvědčený recept. Novému Allroadu dopřálo spoustu ochranných plastů kombinovaných s atraktivním designem a velkými (pro jízdu terénem nevhodnými) litými koly. Novinka bude zájemce lákat mimo jiné paletou motorizací, kterou tvoří výhradně naftové šestiválce.

V případě motoru 3.0 TDI jde samozřejmě o mild-hybridní jednotku. Spalovacímu šestiválci asistuje menší elektromotor připojený řemenem, jak to známe třeba od nových modelů S5, S6 nebo S7. A6 Allroad bude k dispozici ve třech výkonových úrovních.

Ta základní nabídne 170 kW (231 k) a 500 Nm, prostřední možností jsou parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm a úloha vrcholné varianty připadla na jednotku 55 TDI s 257 kW (349 k) a 700 Nm. Audi to sice v tiskové zprávě výslovně nezmiňuje, ale zdá se, že nejsilnější verze je stejný motor, jaký dostaly v nedávné době modely S6 nebo S7. Identické parametry nasvědčují tomu, že i A6 Allroad nabídne diesel vybavený elektrickým kompresorem. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne u této vrcholné varianty pouze za 5,2 s. Spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti litrů.

Test Audi A6 50 TDI quattro: Když nechcete připlácet za větší kus auta
Přečtěte si také:

Test Audi A6 50 TDI quattro: Když nechcete připlácet za větší kus auta

Všechny dostupné motorizace jsou kombinovány s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Ten bude možné na přání doplnit ještě o aktivní zadní diferenciál. Další částí standardní výbavy je adaptivní vzduchové odpružení. Při běžné jízdě v režimech Auto nebo Comfort je světlá výška 139 mm, v rychlostech nad 120 km/h se sníží o 15 mm a při aktivaci režim Offroad se naopak zvedne o 30 mm. Manuální aktivací lze podvozek zvednout až o 45 mm. Audi bude nabízet také systém řízení zadních kol.

Další věci už známe z klasické A6. Těšit se tak můžete na prvotřídní materiály, propracované multimediální systémy, spoustu výbavy a velmi prostorný interiér. V Evropě se nový Allroad začne prodávat ještě během června, přičemž Audi nabídne také speciální výroční edici 20 Years Allroad.

MildaS (neregistrovaný)
Jak vysoko je sedadlo řidiče nad vozovkou. To je nejdůležitější údaj!
  • Našli jste v článku chybu?