Společnost DB Schenker se rozhodla pro výrazné oživení vizuální podoby své značky. K přechodu na novou identitu dochází s okamžitou platností a jde o nejvýraznější změnu prezentace společnosti od doby, kdy byla začleněna do mateřské skupiny Deutsche Bahn.
Nová korporátní identita koresponduje se silnými stránkami společnosti a zásadní prvky marketingové komunikace ještě více podtrhují emocionální stránku sdělení. Záměrem je větší odlišení, funkčnost a zapamatovatelnost díky novému výběru fotografií a barev.
„Nejen naši zákazníci vědí, že mezinárodní zkušenosti, týmová práce, chuť do inovací a spolehlivost jsou věci, které nás odlišují od konkurence. S naší novou vizuální identitou jsme se chtěli vymanit z někdy až uniformního stylu logistického odvětví,“ říká Jochen Thewes, CEO společnosti DB Schenker.
Zásadní proměna nastala zejména v barevném schématu. Pro logistický sektor typická modrá barva se v něm již neobjevuje. Novou základní barvou se v identitě společnosti stal moderní odstín teal, který zároveň podtrhuje snahy a cíle DB Schenker na poli udržitelné logistiky. Červené prvky pak odkazují na příslušnost ke značce DB.
„Namísto změny loga jsme se rozhodli upravit jeho detaily a ochrannou zónu. Zůstáváme tak věrni jádru naší značky, ale je znát její vývoj. Větší důraz na emoce podtrhuje unikátní stránku naší značky, kterou jsme doposud v komunikaci poněkud opomíjeli,“ říká Rüdiger Vetter, viceprezident pro globální marketing v DB Schenker.Změna přístupu je patrná i na nových fotografických motivech vizuální identity. Na fotografiích vystupují převážně „hrdinové logistiky“ – zaměstnanci DB Schenker na svých pracovištích. Nový směr se chce odklonit od univerzálních záběrů přepravních prostředků, což se v rámci kampaně #OurAnswerIsYes setkalo s kladnou odezvou veřejnosti.
Nová korporátní identita také umožňuje flexibilnější využití loga společnosti, protože nyní nevyžaduje dříve povinné bílé pozadí, což platí jak pro vlastní značku „Schenker“, tak pro „DB“ náležející Deutsche Bahn AG. Volitelná možnost barvy písma z černé na bílou umožňuje jeho využití i na tmavém pozadí.
Oznámení o změnách v positioningu značky předcházely týdny příprav, interních webinářů a školení, které umožnily současné zavedení nového a jednotného vzhledu ve více než 130 zemích po celém světě. V příštích měsících bude probíhat postupné zavádění do všech oblastí. V plánu je také změna firemního sloganu.