Druhá generace Porsche Panamera dorazila v roce 2016. Nabídka motorizací na úvod zahrnovala verze 4S, Turbo a 4S Diesel, aby následně dorazily hybridní varianty a karoserie „kombi“, označená jako Sport Turismo. Na provedení GTS, které se u první generace představilo v roce 2011, se ale pořád čekalo. Přichází až teď. Dostupné je jak pro základní liftback, tak pro verzi Sport Turismo.
Recept, podle kterého Panamera GTS vznikla, zůstává stále stejný. I tentokrát je GTS něco mezi 4S a Turbem. Porsche ale nepoužilo jako základ provedení 4S, aby ho dále okořenilo. Současná Panamera 4S totiž pracuje se šestiválcem, zatímco nové GTS má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec. V podstatě je to takové podladěné Turbo. Namísto výkonu 404 kW (550 k) a 770 Nm nabízí 338 kW (460 k) a 620 Nm. Standardem je pohon všech kol i osmistupňová automatická převodovka. Pro srovnání, Panamera 4S má o dvacet koní méně než nové GTS.
Zrychlení z nuly na 100 km/h je záležitostí na 4,1 s – také proto, že součástí verze GTS je i paket Sport Chrono a systém Launch Control. Nejvyšší rychlost činí 292 km/h u základního provedení, Sport Turismo GTS se rozjede maximálně na 289 km/h. Standardem je rovněž adaptivní vzduchový podvozek, který je v základním nastavení snížen o 10 mm ve srovnání s běžnými variantami. Nechybí adaptivní tlumiče a brzdy zvětšené na 390 mm vpředu a 365 mm vzadu.
Na pohled poznáte Panameru GTS podle paketu Sport Design a černých detailů rozmístěných různě po karoserii. Samozřejmě nemohou chybět černé nápisy GTS a litá kola o velikosti 20". Interiér obsahuje čalounění Alcantarou, loga GTS, hliníkové dekory nebo sportovní volant taktéž potažený Alcantarou. Přirozeně i v případě Panamery GTS můžete dále připlácet za různé věci. Dokoupit lze třeba systém natáčení zadních kol, barevný head-up displej nebo paket Interior GTS.
Cena nové Panamery GTS je na německém trhu zhruba 140 tisíc eur. První exempláře dorazí do showroomů až ve druhé polovině příštího roku.