Nová generace Hondy CR-V se představila už v roce 2016, tenkrát ovšem šlo o provedení určené americkému trhu. Evropská verze přichází se zpožděním. Představí se příští týden na autosalonu v Ženevě. Automobilka slibuje prostornější interiér a větší zavazadelník. Naopak dieselový motor je definitivně minulostí.
Doporučujeme: Šest ojetých čtyřkolek do 150 000 Kč, ze kterých nebudete mít vrásky na čele
Honda sice vypustila do světa delší tiskovou zprávu na téma nové generace modelu CR-V, mnoho konkrétních čísel ale nezveřejnila. Spokojit se musíme pouze s obecnými tvrzeními slibujícími větší celkové rozměry, delší rozvor a prostornější interiér. Právě nárůst rozměrů zřejmě stojí za jednou zajímavou novinkou. Poprvé v historii této Hondy si budou moci zájemci pořídit také třetí řadu sedadel.
Z nabídky motorizací vypadne dieselový čtyřválec, o čemž se mluvilo už minulý rok. Náhradou bude hybridní provedení kombinující zážehový atmosférický dvoulitr a dvojici elektromotorů. Hybridní verze v sedmimístné konfiguraci dostupná nebude a na trh dorazí až zhruba za rok.
Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe — Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Zážehový motor přebírá Honda CR-V z modelu Civic. Konkrétně je řeč o přeplňované čtyřválcové patnáctistovce VTEC Turbo. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, kterou lze vyměnit za variátorový automat. Jak hybrid, tak benzinové provedení bude dostupné s pohonem předních i všech čtyř kol.
Honda slibuje rovněž lepší schopnosti v terénu. (Dosluhující CR-V bylo velmi nízké.) Novinka nabídne podvozek vyšší téměř o čtyři centimetry. Benzinová varianta s pohonem všech kol disponuje světlou výškou 208 mm.
Po ženevské evropské premiéře ještě budou zákazníci muset na svoje nové CR-V pár měsíců čekat. Jako první se začne prodávat zážehový motor, ale stane se tak až na podzim letošního roku.