Společnost KIA MOTORS CZECH zahájila v květnu prodej zcela nového modelu Kia Picanto. Třetí generace nejmenšího z modelové nabídky vozů Kia, dorazila do České republiky v atraktivním designu běžné verze obohacené o sportovní edici GT Line. Pětidveřové provedení, tři úrovně výbav, dvě motorizace s manuální či automatickou převodovkou, 11 barev karoserie (z toho šest zcela nových), pevnější konstrukce, vyšší úroveň bezpečnostních prvků a největší zavazadelník ve svém segmentu, zaručuje rozumnou volbu při výběru tohoto vozu. Základní cena modelu byla stanovena pod hranici 220 tisíc korun vč. DPH. Stejně jako ostatní modely značky Kia, je také nové Picanto již ve standardu nabízeno se 7letou tovární zárukou, přičemž na první 3 roky se nevztahuje žádné omezení na počet najetých kilometrů.
Od zahájení výroby první generace modelu Picanto uplynulo již 13 let. Přičemž si tento model na evropských trzích oblíbilo na 62 % žen. Z celkových prodejů pak tvoří 82 % kupujících starší bezdětné páry, z nich (33 %) si pořídilo Kia Picanto jako hlavní vůz do rodiny.
Zákazníci u modelů v segmentu A oceňují především praktickou velikost vozu (32 %), design (27 %), nízké provozní náklady (22 %), ovladatelnost v městském provozu (17 %), atraktivní výbavu (1 %) a v neposlední řadě také poměr cena/výkon (1 %).
Zbrusu nová Kia Picanto, která představuje ve třídě minivozů nový, mladistvější a energičtější charakter, má ambice navázat na úspěch svých předchůdců. V České republice patří modelu Picanto se 144 prodanými kusy v roce 2016 devátá příčka v celkových prodejích všech modelů Kia. S podílem 2,1 % trhu si v silném konkurenčním segmentu minivozů drží Kia Picanto dlouhodobě silnou pozici. U soukromých zákazníků, se pravidelně umisťuje mezi Top 5 nejprodávanějšími vozy.
Čeští zákazníci si mohou vybírat mezi atmosférickým tříválcem 1,0 CVVT a 1,25 litrovým čtyřválcem, který mohou kromě pětistupňové manuální převodovky kombinovat také se čtyřstupňovým automatem. Motor 1,0 CVVT lze přitom ve výbavě Active pořídit od 219 980 korun*, to ve srovnání s dosluhujícím provedením, které zůstává v nabídce do vyprodání zásob, představuje zdražení pouze o pět tisíc korun. Nová generace Kia Picanto však nabízí mnohem sofistikovanější a také prostornější provedení modelu. Novinka totiž disponuje prodlouženým rozvorem o 15 milimetrů, v případě zavazadelníku, největším ve svém segmentu, pak pojme 255 litrů (+ 55 l), respektive až 1 010 při sklopených zadních sedadlech.
Základní provedení modelu Picanto standardně nabízí 14‘‘ ocelová kola, látkové čalounění řadou bezpečnostních a asistenčních prvků. Standardně není nabízen systém autonomního brzdění, ale lze jej pořídit jako součást paketu ADAS za pouhých 7 500 korun*. Za příplatek 4 000 korun* je možné si opatřit pastelovou barvu karoserie Modrá Alice či metalický nebo perleťový lak (10 000 korun*).
Zákazníci toužící po dalších prvcích, mohou zvolit vyšší stupeň výbavy Comfort. Zde jsou nabízeny veškeré aktuálně dostupné motorizace, přičemž 1,0 CVVT je k dispozici za 244 980 korun*.
Motor o objemu 1,25 CVVT je možné pořídit od 254 980 korun* v případě verze s manuální 5st. převodovkou a se 4st. automatickým provedením je model Picanto k dostání za 274 980 korun*.
Prostřední výbava Comfort nabízí například manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem MP3 se vstupem na USB a dvěma reproduktory nebo stavitelné sedadlo řidiče. Také v tomto případě je navíc možné sáhnout po příplatkových prvcích, kromě již zmíněných je to navíc paket Premium, za který zákazník sice zaplatí 15 000 korun*, ale v ceně získává 14‘‘ palcová kola, přední mlhové světlomety, dvojitou podlahu zavazadelníku včetně háčku na upevnění nákladu, přístrojovou desku Supervision, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka.
Nejvyšší nabízená výbava je GT Line. Vůbec poprvé je u modelu Picanto k dispozici tato specifikace, která je inspirovaná sportovnějším vzezřením výkonnějších modelů. Dostupná je pouze s 1,25 litrovým motorem, a to za 294 980 korun*. Kromě sofistikovaného „bodykitu“ přitom získává zákazník litá 16‘‘ kola, lepší audio systém, kožené čalounění, hliníkové pedály, sportovní přední i zadní nárazník, zdvojenou koncovku výfuku, boční nástavce prahů, zadní světlomety LED, denní LED svícení a loketní opěrku předních sedadel.
Nové Picanto disponuje větší kabinou než většina konkurentů, a navíc největším zavazadelníkem ze všech vozů v automobilovém segmentu A (minivozy). Díky široké škále opatření ke snížení hladiny hluku, vibrací a chvění (NVH) se Picanto stává jedním z nejkultivovanějších vozů v dané třídě. Za lepšími parametry bezpečnosti stojí dvojnásobně vyšší podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) oproti odcházejícímu modelu. Picanto je v dané třídě prvním vozem, který nabízí nezávislý systém nouzového brzdění.
(*) uvedené ceny jsou včetně DPH.