Vědecký tým Texaské univerzity v Austinu přišel s průlomem na poli vývoje akumulátorů, které mohou být použiti i v elektromobilech nové generace. Konkurovat mají vyvíjeným superkondenzátorům. Tým vede slavný John Goodenough, vynálezce moderních li-ion akumulátorů. Nová generace akumulátorů s tuhým jádrem slibuje výrazně vyšší kapacitu, větší spolehlivost a rychlejší nabíjení.
Ve srovnání se současnými běžně dostupnými akumulátory může nová generace uchovat při stejné velikosti a hmotnosti až trojnásobné množství elektrické energie. Díky tomu by mohly mít moderní elektromobily výrazně větší akční rádius, případně nižší hmotnost a tedy i cenu při zachování současného reálného dojezdu do 150 km.
Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí
Nové akumulátory mají i tu výhodu, že slibují stabilnější dodávku elektřiny při větších teplotních výkyvech, údajně zvládnou pracovat spolehlivě při teplotách až -60 °C. Zároveň se rychleji nabíjejí (desítky minut místo několika hodin) bez rizika poškození nebo zkratu, takže by jim rychlonabíječky neměly snižovat životnost jako současným li-ion akumulátorům. V rychlonabíječce snesly 1200 nabíjecích cyklů bez poklesu kapacity.
Jak píše web insideevs.com, nové akumulátory jsou díky použitým materiálům levnější, nezatěžují tolik životní prostředí (při výrobě ani při recyklaci) a především jsou bezpečnější s výrazně nižším rizikem zkratu a požáru.
Vývoj ještě není u konce, ale do několika let by měl být k dispozici finální produkt vhodný k montáži do elektrických aut. Záleží samozřejmě na tom, jestli se nové technologie chytne některý z velkých výrobců akumulátorů a aut a dá jí šanci v sériové výrobě.