je nejprodávanější auto v segmentu B v Evropě. Poslední čtyři roky Ford prodává každoročně stabilně přes 300 000 Fiest i přesto, že zákazníci postupně přecházejí na kompaktní crossovery. Ovšem ani k těm nebude mít nová Fiesta daleko. Jak můžete vidět na zveřejněných fotkách, k dispozici budou hned čtyři varianty Fiesty včetně oplastovaného modelu Active, který se tváří jako SUV.
Dalšími verzemi jsou modely Titanium, luxusní Vignale a sportovní ST-Line. Pozici levného Fordu v segmentu nižší třídy nově zaujímá model Ford Ka+. Nová Fiesta má také nabídnout širší možnosti individualizace.
Automobilka Ford zatím příliš technických detailů nezveřejnila. Z dostupných informací je však zjevné, že Fiesta prošla spíše evolucí než revolucí. Výraznější modernizace se dotkla interiéru. Ford se netají tím, že chce Fiestu posunout výš. Fiesta má být prémiové auto, aspoň tedy pocitově. Největší změnou uvnitř je velký dotykový displej ve formě tabletu se systémem Sync 3 a nový audio systém B&O Play.
Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT — Otázka za milion
Podrobnosti o motorech si Ford zatím nechává pro sebe, ale už víme, že pod kapotou bude tříválec 1.0 EcoBoost. Ten dokonce dostane v roce 2018 systém vypínání jednoho válce, takže v částečném zatížení do 4500 min-1 pojede nová Fiesta jen na dva válce. První válec motoru se vypíná uzavřením ventilů a odpojením přívodu paliva. Opětovné naskočení válce se odehraje během 14 milisekund. Motor si kvůli tomu vyžádal novou spojku a dvouhmotový setrvačník, ale kultivovanost podle Fordu neutrpí.
Na ceny a datum uvedení nové Fiesty do prodeje si ještě musíme počkat.