Nissan připomíná 50 let modelu GT-R speciální edicí a upraveným motorem

přidejte názor
  • První Nissan GT-R se objevil v roce 1969, takže letos slaví 50. výročí

  • To připomíná edice 50th Anniversary, která má kromě jiných drobností také výrazný modrý lak Bayside Blue 

  • Kromě nové edice se Nissan GT-R dočkal úprav motoru a dalších vylepšení

Nissan aktuálně připomíná padesáté výročí modelu GT-R, který se vůbec poprvé objevil v roce 1969 s karoserií sedan (kupé následovalo až později). K této příležitosti automobilka představila výroční edici 50th Anniversary a zároveň přišla s dalšími úpravami slavné Godzilly.

Výroční edice nepřináší žádné dramatické změny. Tím nejviditelnějším je kromě různých plaketek modrý lak karoserie Bayside Blue, který se vrací do nabídky od generace R34 a navíc je doplněn o bílé polepy. Nejde ale o jedninou možnost. K dispozici je ještě stříbrno-bílé a bílo-červené provedení. V interiéru na vás čeká šedé čalounění, jiný volant, palubní deska potažená kůží Nappa a dostalo se rovněž na čalounění Alcantarou.

Nissan GT-R nové generace získává obrysy. Bude to prý nejrychlejší sportovní auto
Přečtěte si také:

Nissan GT-R nové generace získává obrysy. Bude to prý nejrychlejší sportovní auto

Kromě narozeninové edice došlo i na úpravy techniky. Přeplňovaný šestiválec dostal nová turbodmychadla, která mají zajistit lepší odezvu v nízkých otáčkách. Měnily se rovněž svody a výfuk. Spotřeba by měla být díky všem úpravám nižší o pět procent. Kromě změn na motoru Nissan přepracoval také nastavení šestistupňové dvouspojkové převodovky a adaptivních tlumičů. Nový je i posilovač brzd. Ten má zajistit jejich ostřejší nástup. Změny se dotkly rovněž vrcholné verze Nismo, která je lehčí zhruba o 30 kg a která má kromě jiného také upravený podvozek.

Pro zajímavost, původní Nissan GT-R (PGC10) si vystačil s atmosférickým šestiválcovým dvoulitrem naladěným na skromných 120 kW (163 k) a 177 Nm. Současné GT-R nabízí maximum 419 kW (570 k) u standardní verze, respektive 441 kW (600 k) u provedení Track Edition a Nismo.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?