Nissan opět vzkřísil slavné Z. Vsadil na retro, manuál a zadokolku

16.09.2020
1 nový názor
  • Písmenem Z označuje Nissan svá sportovní kupé už přes 50 let, nyní se blíží další nástupce

  • Nissan Z Proto je zatím konceptem, už příští rok by se měl ale přetavit do sériové podoby

  • Auto dostane přeplňovaný šestiválec, samozřejmý pohon zadní nápravy a manuální převodovku

Nissan na své klasické sportovní kupé nezapomněl. Jen si dal na čas s jeho vývojem. Poslední sporťák 370Z vyjel na silnice před 11 lety, teď konečně přichází řada na nástupce. Nissan Z Proto je zatím ještě konceptem, ale podle japonské automobilky by se už příští rok mohl proměnit v sériové auto.

Až se tak stane, bude se nyní představenému vozu velmi podobat. V jeho křivkách je patrný nejen odkaz na Nissany 370Z a 350Z, ale i na starší modely včetně prvního Datsunu 280Z z roku 1969. Designéři vsadili na čisté linky včetně schovaných klik, klasické světlomety dozdobené diodami, hranatou masku chladiče, typickou siluetu kupé zvýrazněnou černým dílem střechy a moderní podobu hranaté zádi s LED brzdovkami. Jde o retro každým coulem, přesto novodobé.

Mazda RX-7 (1984) vs. Toyota MR2 (1986): Dva východy slunce
Přečtěte si také:

Mazda RX-7 (1984) vs. Toyota MR2 (1986): Dva východy slunce

Dvoumístná kabina si také bere něco od svých předchůdců. Jsou to například typické kliky dveří s obloukem, samozřejmě dveře jako takové jsou bezrámové. Nechybí ani tři známé ručičkové ukazatele v horní části palubní desky. Modernu zastupuje displej místo budíků i obrazovka zábavního systému. Místo loga Nissanu najdeme na volantu klasické Z.

V dvoumístné kabině najdete sportovní sedadla
Klasické budíky nahradil displej, Z je na svém místě

Nissan se ještě parametry vozu nechlubí, na to je příliš brzy. Podle amerických médií by ale mělo auto dostat obdobný motor jako na tamním trhu prodávané Infiniti Red Sport. Půjde tedy o dvojitě přeplňovaný V6 s výkonem 298 kW, což je 405 koní. To je proti minulému Nissanu 370Z s 337 koňmi poměrně slušný nárůst. Samozřejmostí bude pohon zadních kol a manuální převodovka, i když automat je také v plánu.

Až se Nissan Z Proto dostane do sériové podoby, postaví se zřejmě proti svému hlavnímu rivalovi. Tím je Toyota Supra, kterou Japonci postavili ve spolupráci s BMW. Nebude to mít tedy snadné. Američané ale odhadují, že základní cena bude nižší než v případě Supry, v USA by měla začínat na nějakých 40 tisících dolarech, tedy asi 900 tisících korunách. Nissan už také bohužel oficiálně potvrdil, že se nové Z nedostane na evropské trhy.

  • Našli jste v článku chybu?