Náš velký srovnávací test elektromobilů ukázal, že Nissan Leaf už beznadějně zastaral. V přímém porovnání s novou generací elektromobilů na ně nestačí výkonem, dojezdem, kvalitou a nedokáže to ani vykompenzovat cenou. To všechno má změnit nová generace Nissanu Leaf, která se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Nissan postupně vypouští do světa malé upoutávky a celkem už máme k dispozici čtyři snímky, nebo spíše skici. Poslední ukazuje, že design Leafu bude připomínat novou Micru, ale samozřejmě bude model Leaf větší. Velikostí čekejme auto konkurující Golfu. Nissan také potvrdil, že Leaf dostane systém částečně autonomní jízdy. Ten má v kolonách řídit zcela sám.
Doporučujeme: Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3 — Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte
Nissan slibuje až zdvojnásobení dojezdu, ale otázka je, jestli mluví o tom skutečném, nebo udáváném. Současný Leaf je rád, že se dostane za 100 km reálného dojezdu v reálném provozu s používáním běžných komfortních spotřebičů, jako je třeba klimatizace. Nová generace Leafu se má prodávat s několika kapacitami akumulátorů.
Nový model bude lehčí a slibuje také lepší dynamiku a nižší spotřebu elektrické energie. Základní koncepce se ale měnit nebude, Leaf má zůstat hlavně relativně dostupným a jednoduchým elektromobilem, který se dá používat jako obyčejné auto. První generace Leafu byla vlastně prvním masově vyráběným elektromobilem na světě.