Budoucnost Nissanu GT-R je posledních několik let nejistá. Nyní se ale zdá, že i přes nově otevřený a prozatím nepopsaný skicář má japonská automobilka poměrně jasnou vizi, co s novou generací ikonického sportovního vozu bude. Alfonso Albaisa, šéf designu značky Nissan, pro britský Autocar během Festivalu rychlosti v Goodwoodu totiž řekl, že zadání je jednoduché. Nástupce GT-R musí být nejrychlejší sportovní auto na světě.
Jak toho chce automobilka dosáhnout, je samozřejmě jiná kapitola. Ale i v této oblasti už má vývoj poměrně jasno, kudy se bude muset ubírat. Bez elektromotorů se nástupce GT-R zřejmě neobejde, ale zároveň ani bez tradičního spalovacího motoru. Vznikne tak podle všeho hybridní systém, který by se mohl koncepčně inspirovat například v McLarenu P1 GTR. Podobnou hybridní soustavu se šestiválcem o objemu 3,0 l už Nissan testoval ve speciálu pro Le Mans.
Doporučujeme: Poslechněte si, jak zní modely Nissan budoucnosti. Porovnání s GT-R je k pláči
Alfonso Albaisa dodal, že práce pro designéry je poměrně jednoduchá, ale pro inženýry mnohem obtížnější, protože výzvy a hranice možností se neustále posouvají. Stačí se podívat, jak obrovský posun udělala současná generace Nissanu GT-R. Výkon se od roku 2007 posunul ze 480 na současných 600 koní.
Moderní hybridní systémy poskytují vývojářům široké možnosti konfigurace systémů pohonu a výkony lze zase posunout o kus dál, ale mají samozřejmě i své negativní stránky. Jednou z nich je vyšší hmotnost. Tu potřebuje Nissan hlídat, protože současné GT-R je pro svou vysokou hmotnost 1740 kg kritizované. GT-R váží o zhruba 200 až 250 kg více než konkurenční vozy.
Přesto se z Nissanu GT-R nemůže stát okřídlený supersport a musí zůstat tím tradičním velkým kupé, kterému se přezdívá godzilla, aspoň tedy podle šéfa designu. Má šokovat výkony a strašit vyhraněné exkluzivní supersporty zavedených značek. Dříve než za pět až sedm let se ale konkrétního auta nedočkáme.