Přestože třeba koncern Volkswagen to pořád ještě s dieselovými motory u svých modelů nevzdává, někteří jiní výrobci mají opačný názor. Naftová auta v Evropě přestane prodávat Toyota nebo Subaru. Teď se objevila zpráva o tom, že stejnou strategii nastoupí také automobilka Nissan, i když v jejím případě nebude konec dieselových jednotek v nabídce úplně ze dne na den.
Je to logické, protože zatímco třeba u Toyoty představoval podíl dieselů už teď pouze necelých deset procent, u Nissanu to je bezmála padesát procent. Přesně řečeno v Evropě minulý rok Nissan prodal 560 415 aut a plných 263 395 z nich používalo vznětový motor. Stávající modely ještě dostupné s dieselem budou, ty nové už ale budou přicházet pouze se zážehovými jednotkami. Nissan chce tímto způsobem prodeje dieselů postupně utlumit.
Doporučujeme: Průzkum — Zákazníci Mitsubishi a Nissanu obvykle litují toho, že si vůz těchto značek koupili
Zajímavé bude sledovat, co tento krok přinese v rámci celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. V tomto sdružení totiž obstarává dieselové motory Renault, přičemž na evropském trhu tvoří modely značky Nissan odbyt pro necelou polovinu produkce francouzských vznětových jednotek. Jak asi tušíte, náhradou za diesely nebude nic jiného než hybridní technologie, případně rovnou čistokrevné elektromobily. Sluší se podotknout, že Nissan měl s diesely podobné problémy jako Volkswagen. Jihokorejský soud minulý rok dokonce rozhodl, že tato automobilka u motoru 1.6 dCi záměrně obcházela emisní testy.
Pro připomenutí, Volkswagen přibližně před týdnem představil motor 2.0 TDI s mild-hybridní asistencí, který má naopak přinést záchranu dieselů na evropském trhu. Jako první se tato jednotka objeví pod kapotou modelů Audi s motorem umístěným podélně. Modely postavené na platformě MQB s příčnou zástavbou motorů ji dostanou později.