Klasické sportovní kupé Nissan 370Z kroutí poslední roky služby. Nyní se v rámci autosalonu v New Yorku představí speciální verze Heritage Edition, která míří výhradně na severoamerický trh. Z techniky se na japonském kupé nic nemění, zákazníci ale dostanou nové barevné laky, nové barevné provedení interiéru a také třeba nová kola.
Pod kapotou stále pracuje vidlicový šestiválec 3,7 l, který pohání zadní kola přes šestistupňový manuál a samosvor, případně za příplatek přes sedmistupňový automat. Asi nemusíme připomínat, že právě Nissan 370Z bylo první sériové auto, které mělo funkci automatických meziplynů při podřazování. Ta samozřejmě zůstává.
Doporučujeme: BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga
Tyto klasické sporťáky ze staré školy představují vymírající druh. Jsou to takoví dinosauři, kteří se v konkurenci kompaktních crossoverů nedokážou prosadit. Nejsou tak komfortní, mají vysokou tabulkovou spotřebu, neposílají selfíčka na Instagram a nevejde se do nich kolo. Z druhé strany pak tato kupé vytlačují moderní ostré hatchbacky.
Automobilky tento segment vyklízejí, za chvíli zůstane jen pár osamocených matadorů. Nissan 370Z je vlastně nejdostupnější klasické sportovní kupé s pořádným motorem, které umí řidiče i trochu kousnout. Inu, stará škola.
Nissan 370Z Heritage Edition sice není pro náš trh, můžeme ho ale brát jako připomínku skutečnosti, že tu „Zetko“ ještě pořád je. To jen kdybyste nevěděli, za které nové a opravdu sportovní auto máte dneska utratit svůj milion.