Nissan 370Z se loučí speciální verzí Heritage Edition. Vzpomíná na 240Z

06.04.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nissan 370Z se vyrábí od roku 2009

  • Nástupce je zatím v nedohlednu

  • Podle všeho tento model již příští rok bez náhrady skončí

  • Nissan se soustředí na elektromobily a SUV

Klasické sportovní kupé Nissan 370Z kroutí poslední roky služby. Nyní se v rámci autosalonu v New Yorku představí speciální verze Heritage Edition, která míří výhradně na severoamerický trh. Z techniky se na japonském kupé nic nemění, zákazníci ale dostanou nové barevné laky, nové barevné provedení interiéru a také třeba nová kola.

Na interiéru Nissanu 370Z je už vidět jeho věk. Ale tohle auto bylo vždycky o velkém motoru vpředu a kousavém pohonu zadních kol
Heritage Edition přináší nové laky a jiná kola. Základní technika se nemění, šestiválec 3,7 l i klasický manuál zůstává. Automat je za příplatek

Pod kapotou stále pracuje vidlicový šestiválec 3,7 l, který pohání zadní kola přes šestistupňový manuál a samosvor, případně za příplatek přes sedmistupňový automat. Asi nemusíme připomínat, že právě Nissan 370Z bylo první sériové auto, které mělo funkci automatických meziplynů při podřazování. Ta samozřejmě zůstává.

Doporučujeme: BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

Tyto klasické sporťáky ze staré školy představují vymírající druh. Jsou to takoví dinosauři, kteří se v konkurenci kompaktních crossoverů nedokážou prosadit. Nejsou tak komfortní, mají vysokou tabulkovou spotřebu, neposílají selfíčka na Instagram a nevejde se do nich kolo. Z druhé strany pak tato kupé vytlačují moderní ostré hatchbacky.

Automobilky tento segment vyklízejí, za chvíli zůstane jen pár osamocených matadorů. Nissan 370Z je vlastně nejdostupnější klasické sportovní kupé s pořádným motorem, které umí řidiče i trochu kousnout. Inu, stará škola.

Nissan 370Z Heritage Edition sice není pro náš trh, můžeme ho ale brát jako připomínku skutečnosti, že tu „Zetko“ ještě pořád je. To jen kdybyste nevěděli, za které nové a opravdu sportovní auto máte dneska utratit svůj milion.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?