Miroslav (neregistrovaný)
Včil jste mně opravdu pobavil, to se ptáte zda souhlasíme se zvýšenou rychlostí v Americe nebo u nás v Česku. V USA je to možné, na ty vzdálenosti( pojedete sto mil rovně a pak na prví odbočce doprava), nehody nejsou o maximální rychlosti, nehody jsou o nepřiměřené rychlosti a pak hlavně o nepozornosti. Tou nepřiměřenou rychlostí může být i šedesátka v místě, kde se dá vracečka projet bezpečně jen čtyřicítkou nebo třicítkou. Na dálnicích je docela paradoxně velká rychlost méně nebezpečná než rychlost pomalá, to je třeba sto km v hodině. Taková rychlost některé jedince uspává a jsou pak nebezpeční sobě i okolí, rychlost sto padesát a více pak nutí řidiče k neustálé pozornosti a nenechá jej ukolébat k apatii , ale není to stoprocentní pravda. Na velké vzdálenosti bez hustého provozu vás ukolébá i ta velká rychlost.
redroosterlittle (neregistrovaný)
1) V Montaně měli zásadu, že máte jet jen takovou rychlostí, která je bezpečná. (Reasonable & Prudent) Čili určitě ne žádné divočení. 2) Určitě jízda rychlostí 150 km/hod je méně uspávající než 100, zejména na značných vzdálenostech.
Roman (neregistrovaný)
Bezproblémově to úplně nefunguje, viz. cedule s doporučenou rychlostí na neomezených úsecích. V Německu je taky jiná mentalita lidí, tady na to lidi nemají. Když to bud neomezené, tak si to ti popíchající přeloží, že jejich právo je jet neomezeně bez ohledu na ostatní. Ohleduplnost a respekt k ostatní účastnímům silničního provozu je tady úplně v pozadí. Navíc vemte v úvahu kvalitu silnic u nás a v Německu, neporovnatelné ..
Petr (neregistrovaný)
ČR je těžce zaostalá země jak v kvalitě dopravní infrastruktury,kvalita vozového parku mizivá a většina řidičů má v hlavě nas....Spíš snížit rychlost na dálnici na 110 km/hod jak má Řecko,které je srovnatelné s Českem.Chtěl bych vidět jak řidiči Felicií a Octavií dokážou ubrzdit ze 160 km/hod pokud by nastal na dálnici problém.Pořádných aut jako mám třeba já(Honda Accord) vídám na silnicích jen zřídka.
modry krokodyl (neregistrovaný)
když píšu, musím vědět co. Byl jsem v Řecku autem v roce 2018 a 2019 a neviděl jsem jediný úsek omezený na 110km/h. Jinak souhlasím s tím, co mají někteří v hlavě a i s tím, že Feldy jsou pojízdné rakve. A Accord ve 160? nechtěl bych v tom autě sedět, kdyby bouralo. To ostatně v žádném, nicméně měkké máslo jako Honda....
Frank (neregistrovaný)
Ale proč mají ostatní pykat za to, že jiní jezdí v Octaviích a Feliciích? To vás taky může napadnout, že někdo jezdí ještě v Trabantu, tak tu rychost snižme rovnou na 60 km/h. To nemá řidič svůj rozum, aby věděl, kolik si ve svém případě může bezpečně dovolit?
Terazky (neregistrovaný)
A co treba zavest hodnoceni ridicu? Napriklad jezdim 5 let bez zavine nehody, bez bodu a prestupku, muzu vsude mimo mesto o 10/20 kmh vic. Naopak bouram, mam body, delam prestupky kde se da, bum musim vsude o 10kmh min nez je dovoleno. Kazdych 5 let pak zas treba vic, po kazdem prestupku atp automaticky ihned snizit a v urcitem veku zas hold jen co je dovoleno. Odliseno nejakym znakem na skle, popr, zijeme v dobe technologii, neprenosna krabicka na konkretni jmeno, kterou fouknu do auta a ta uz vsem radarum a kontrolam vysle signal - jo to je zodpovedny sikula, muze jet rychlej, nebo bacha grazl, beda jak pojede nekde vic nez smi. Asi utopie co?
Jiří Tesař Ing (neregistrovaný)
Řidič má především koukat na silnici před sebou s nutnou mírou i kolem sebe! Čučet neustále na rtachometr,zda níáhodou nejedu o trochu rychleji než je limit je nebezpečné! Rovněž tak,když se dojede nějaký courálek jedoucí o pár km pomaleji a jehio předjetí povolenou rychlostí trvá pomalu celý víkend,je nebezpezpečné! Souhlasím i s tím,že při výrazně vysoké rychlosti se zodpovědný řidič podstatně více věnuje řízení a že pomalá rychlost svádí i k činnostem jak mobilování apod.
Tomsa (neregistrovaný)
Přesně tyhle řeči mám rád, to je přesně o tom, že nemáte respekt k ostatním na silnici. Každý má jet na silnici podle svých schopností, takže když si tam někdo jede jen 110- 120, tak k tomu nějaký důvod (třeba slečna, co je začátečník). Předjet takové auto netrvá celý víkend, pokud vám ano, tak radši nejezděte. Pokud při předjetí pojedete něco ke 140, tak vás policajti za to nezastaví, tyhle drobné překročení neřeší.
mizerap (neregistrovaný)
Jedna věc je "právo na pomalost" dané bezpečností, jiná věc je "právo na blokování ostatních" dané neschopností, leností, hloupostí, nezkušeností a podobně při pomalém předjíždění. Mnoho arogantů vytasí právě argument, že nesmí překročit maximálku, takže se vedle opatrného dědy, který toho má při 110 plné brýle vlečou 115, protože co kdyby. To by právě řešilo to "neomezení". Věděli by, že ten za nima má také "právo" jet, jak chce, nyní ho "školí" na to jediné, co si pamatují a co je jim tlučeno do hlavy. Jen pár tupců se bude řítit 180, když pohodlná cestovní rychlost současných aut je mezi 120-160 - u každého jinak (auta i řidiče). A ty tupce je lepší mít před sebou.
Jarek (neregistrovaný)
To je snad jasné ne? Vidím to i na sobě když jedu v ČR, tak místo abych sledoval silnic stále hledím na tachometr abych náhodou nepřekročil rychlost. Když jedu v Německu tak sleduji jen silnici, jsem klidnější, můžu předvídat na kilometr do předu a celkově mám pocit že mám vše pod kontrolou.
Pavel (neregistrovaný)
Vse je o lidech.Velmi dlouho nebydlim v CR a u nas je take rychlost omezena,ale policie toleruje urcite prekroceni.Pro pana Petra.Od kdy je Honda Accord vyberove vozidlo?Obcas v CR rovnez soferuji. Vozovy park se vyrazne zlepsil a chovani ridicu take i kdyz jen o trochu.Preji mnoho bezpecnych kilometru.
Pavel (neregistrovaný)
Ja bych souhlasil se zvysenim rychlosti na nekterych dalnicich, napriklad D1 je i se stotricitkou tak na hrane, misty spis vhodna pro obrnene vozidlo, ale treba hradecka D11 by zejmena od Podebrad dale, kde je prehledna a s nizkou hustotou provozu, snesla stosedesatku v pohode.
Aleš (neregistrovaný)
Soudruzi, položím kontrolní otázku! O co je blbější čidič v německé Žitavě, který po dálnicích v Německu může jet neomezenou rychlostí než český čidič o 5 km vedle v Hrádku nad Nisou, který může na podobných dálnicích jet 130 km/h nebo řidič v Holandsku, který může jet nově po dálnici pouze 100 km/h To jsem zvědavý na logické vysvětlení. nechci slyšet kecy o stavu dálnic. Ty neberu páč to není plošně aplikovatelné stejně jako v Německu, kde tké mají úseky s omezenou rychlostí
Roman (neregistrovaný)
U nás není respekt k ostatním na silnici. Je tu jiná mentalita lidí, chybí respekt k ostatním. Na poslední cestě z Německa jsem se těmi blbějšími setkal při návratu na české silnice. A ten stav dálnic je tady oproti Německu fakt místy tristní, tenhle argument shodit prostě nejde !
bombero (neregistrovaný)
A to radši budeme dělat, že neexistuje nějaký ostrov Man, kde i na okreskách mají neomezenou rychlost a můžou mít 0,8 promile na žíle. Už 30 let se divím, že tam ještě někdo žije, dle argumentu našich odborníků přes dopravu by měli být všichni dávno mrtví
mizerap (neregistrovaný)
Je hezké číst důvody, jak si různí lidé chtějí stát za svým. Trochu mi chybí základní úvaha, proč na dálnicích lidé umírají - pár proto, že šílí a nezvládá, mnoho proto, že usnou, když se vlečou "bezpečným " tempem na tempomat, někteří pro to, že narazí na "pomalujedoucího blba" - a to doslovně. Nejvíc problémů je právě s "naschválníky", co se snaží vychovávat, "opatrníky" co mají pocit, že pomalá jízda je bezpečnější, obzvlášť v levém pruhu a "lepiči", kteří mají pocit, že dálnice je jejich a ostatní musí uhnout. Co potom těch pár "normálních", kteří se jen chtějí rychle, bezpečně a pohodlně dopravit z místa A do B (a tím nemyslím z Prahy do Brna)... Je normální, že D1 je pro někoho "na hraně" při 110, protože je to jak na pražcích, jiné auto to ale zvládne bez vytřásání i 160, proč nemají oba mít své právo na svou rychlost, pokud nikoho neohrožují?
Daněk (neregistrovaný)
Když najedu na dálnici tak prvních pár km jedu cca 140. Za chvíli zjistím, že se nudím a nedávám patřičně pozor na provoz. Proto jedu cca 160, neusínám, jsem pozorný. Každému doporučuji AUDI A6 3,0 TDI, při dosaženém průměru cca 140 spotřeba 6,2 l nafty.
Petr Rambousek (neregistrovaný)
Já myslím že vysvětlení je zcela prosté. Když řídič není vyplašený z toho,kde porušil o pár kilometrů jaký limit a kde jej změří,soustředí se více na jízdu a ne na tachometr. Kdo je psychopat,stejně si pojede jak chce limit nelimit,třeba bez řidičáku a pro normální řidiče by to znamenalo velké usnadnění jízdy. Jsou úseky silnic první třídy,kde se dá jet absolutně bezpečně 110 a úseky dálnic,kde 150 je pohodlná cestovní rychlost. Jenže člověk se musí vléct na limitu,protože netuší kde za keřem číhá chlupatý nebo kde je schovaný radar. Člověk je z toho na** a opět místo aby se soustředil na jízdu,soustředí se jestli náhodou o pár kilometrů ten limit nepřekročil. Zavedl bych mimo obce na silnicích první třídy a na dálnicích neomezenou rychlost,jen na rizikových úsecích bych dal omezení
JaNový (neregistrovaný)
Není to sice o max povolené rychlosti ale nejhorší jsou "sedmdesátníci" (ještě lepší i "65níci"), co jedou těch svých 70 (resp. 65) a to mimo obec i v obci, kde jsou ale schopni vás i předjet, pokud jedete v rámci limitu. Pak dojedou k městskému radaru a pro jistotu brzdí na 30!
Zvoník (neregistrovaný)
Je hrozné, když je řada řidičů zvyklých jezdit tak do 140km/h po dálnici a najednou se povolí 160-170km/h. Ti rychlejší budou najednou ,,pozornější" při navýšení rychlosti a ti co jsou zvyklí do těch 140hm/h a budou předjíždět ještě pomalejší (třeba náklaďáky), budou mít ty rychlé v kufru, protože ti rychlí si upřednostňují právo rychlého levého pruhu a právo přednosti rychlé jízdy - naprosto proti předpisům!!!
Jan Jan (neregistrovaný)
Vezmu to trochu z jineho pohledu vsichci tu vime a chceme aby jsme necuceli porad na tachometr a mohli jet v klidu podle sveho Mam M5 kove BMW takze vim ze kdyz jedu 180 tak nevim ze jedu rychle stejne tak se citi deda s felicii v 80 ale at je to tak nebo tak nikdo to zrychleni v zakone nepovoli a vite proc uplne jednoduse ...boji se o svou zidli jak zacnou auta bourat pujde od korytka .....to je ten problem dnesni doby nikdo nechce prijit o teply flek a prachy a radsi necha vse jak to je....navic ty penizky co tecou do statni kasy... ps: a nejvetsi problem zaprve kamiony ...jednoznacne nutny zakaz predjizdeni..... a za druhe to uz tu zaznelo ty co chteji vyucovat druhe bud pomalou jizdou v levem pruhu ci vybrzdovanim ....v zakone je jasne dane kdyz je auto rychlejsi tak pomalejsi pred nim ma uvolnit cestu bez ohledu jestli rychlejsi auto porusuje zakony ....staci si to precist a dodrzovat.... a za treti je dulezite si uvedomit jake maji moderni auta brzdy pokud ja zabrzdim a za mnou pojede skodovka tak ji mam v kufru....staci jen rozum a venovat se rizeni a koukat okolo a necumet na havarky do mobilu a jet....mimochodem 1 200 000 bez nehody panove ani jedna za cely zivot.......kdyby nekdo chtel rict dalsi rapl....
tirakzevsi (neregistrovaný)
Jan Jan, ty jsi hloupý 2x, víš co znamená BMW? BezMozekWerk!!! A zákaz předjíždění pro kamióny? Nereálné!!! Jedná Tatra nebo Avia a cesta se mi prodlouží, tzn. víc spálené nafty, tím dražší přeprava a ve finále dražší zboží, Honzo hloupý, nauč se obyčejné kupecké počty!!! Jak dlouho jezdíš? Mám přes 30 let jako profík, pár milionů mám najeto a bago řídí jen hovada, naposledy mezi Hlubokou n/V a Týnem n/V, tam zabil sebe a skoro celou rodinu v protivce, přežilo jen dítě
Tomáš (neregistrovaný)
Postrádám v hlasování kolonku - doporučená, jako v Reichu, 130 km/hod., ale pokud policisté usoudí, že jedeš nebezpečně, tak tě sejmou, ale to chce jinou kulturu. Ono udělat jeden blik a vrazit do levého pruhu je fakt debilita, respektive klasika v Čechách.
Martin Reiser (neregistrovaný)
V anketě nemáte možnost "zachovat" . Bezpečnost souhlas, ale jsou tu i hlediska 1.spotřeby, zvedla by se Náš limit 130 km/h není špatný, jinak EU nařizované Hbdridy a Plug in hybridy s nimi musíte jezdit 110, jiak hrozně žerou. 2. Hluku, mohl by se zvednout a obyvatelé v okolí by měli horší kvalitu života. Spíš jedině individuálně povolit někde dát vyšší rychlost, kde není zástavba v okolí, kde je kvalitní povrch, kde to dovolí roztrhat peleton. , rozhodně ne plošně.